مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت ملی پست: ۷۰۰ دستگاه موتورسیکلت برقی وارد ناوگان پستی کشور می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: برای جلوگیری از آلودگی صوتی و هوا ۷۰۰ موتورسیکلت برقی جایگزین یک هزار و سیصد موتورسیکلت بنزینی می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، «محمود لیائی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از ناوگان موتوری برقی موزعین پستی کشور اظهار کرد: امروز شاهد رونمایی از فاز نخست ناوگان برقی شرکت ملی پست در شهر تهران هستیم و این موضوع در تمام کلان‌شهرهای کشور ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کارکردهای اصلی خدمات پستی صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. توسعه سبز وظیفه‌ای است که اتحادیه جهانی پست برای دنیا تعیین کرده است. الگوهای مختلف پستی در کشورهای دنیا همان چیزی است که اکنون ما آن را در کشور دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به نقش پست در محیط زیست، گفت: هر نامه‌رسان از ۲۰۰ سفر شهری جلوگیری می‌کند و در تهران ۳۰۰ هزار سفر شهری را کاهش می‌دهد.

لیائی با تاکید بر به‌روزرسانی ناوگان پستی کشور، تصریح کرد: هزار و سیصد موتورسیکلت بنزینی در اختیار شرکت ملی پست است که این عدد با ۱۰ هزار نیروی غیررسمی و قراردادی افزایش پیدا می‌کند که به حدود ۲۰۰ هزار موتورسوار می‌رسد. در قالب تفاهم‌نامه با شهرداری ۷۰۰ موتورسیکلت برقی را جایگزین خواهیم کرد و به مرور به ناوگان پستی شهر تهران وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ما نوسازی ناوگان ماشین‌های برقی را در دستور کار داریم و امیدواریم با توجه به بودجه مناسبی که در نظر گرفته شده بتوانیم این ظرفیت را اضافه کنیم.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: غیر از کاهش آلودگی صوتی و هوا، کم‌کردن زحمت موزعین پستی است که یک‌سوم از روز خود را روی موتورسیکلت‌ها صرف می‌کنند. سال آینده و در روز هوای پاک در نظر داریم ماشین‌های برقی را وارد ناوگان پستی کشور کنیم.

به گزارش ایرنا، رونمایی از ناوگان موتوری برقی موزعین پستی کشور توسط شرکت ملی پست و در راستای نقش کلیدی خود در کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و حرکت به سوی «پست سبز» با حضور «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران، علی سلاجقه رییس سازمان محیط زیست و «محمود لیائی» مدیرعامل شرکت ملی پست برگزار شد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا