مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

درباره تصویب «مقررات زیرساخت سوخت جایگزین» توسط پارلمان اروپا

روز چهارشنبه، ۱۹ اکتبر ۲۰۲۲، پارلمان اروپا گزارش اسماعیل ارتوگ عضو پارلمان اروپا، درباره پیشنهاد کمیسیون اروپا برای مقررات زیرساخت سوخت جایگزین را تصویب کرد. مذاکرات با کشورهای عضو (شورای اتحادیه اروپا) با هدف رسیدن به تصویب نهایی قبل از پایان سال به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سایت انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا (ACEM) دراین‌باره نوشت: انجمن از نتیجه رای پارلمان اروپا استقبال می‌کند. زیرا، این مقررات کلیدی برای حمایت بیشتر از گسترش سریع زیرساخت‌های شارژ مجدد برای وسایل‌نقلیه الکتریکی است.

انجمن به‌ویژه از این که اصلاحات اتخاذ شده باعث افزایش شناخت خودروهای دوچرخ برقی (PTW) می‌شود استقبال می‌کند:

  • درخواست از کمیسیون اروپا برای بررسی نیاز به گنجاندن الزامات برای زیرساخت شارژ برای سرویس‌دهی به خودروهای دوچرخ برقی، «به‌ویژه فرصت تجهیز زیرساخت شارژ به یک پریز برق خانگی که امکان شارژ آسان برای چنین وسایل‌نقلیه‌ای را فراهم می‌کند، زیرا آن‌ها نشان‌دهنده یک روش حمل‌و‌نقلی که می‌تواند به کاهش بیشتر انتشار دی‌اکسید کربن و آلودگی هوا کمک کند».
  • الزام مقامات ملی به اتخاذ تدابیری برای ترویج استفاده از خودروهای دوچرخ الکتریکی، مانند موتورهای الکترونیکی، در چارچوب سیاست ملی خود.
  • درخواست از کشورهای عضو در مورد استقرار زیرساخت‌های شارژ مجدد الکتریکی برای وسایل‌نقلیه رده L، هم از نظر تعداد ایستگاه‌های شارژ و هم از نظر توان خروجی آن‌ها گزارش دهند.

آنتونیو پرلو، دبیر کل انجمن، در مورد نتیجه رای پارلمان اروپا گفت:

این اولین گام حیاتی به‌سوی اتخاذ یک چارچوب قانونی قوی برای حمایت از استقرار سریع زیرساخت‌های شارژ برای خودروهای دوچرخ برقی و سایر وسایل‌نقلیه در سراسر اروپا است. همان‌طور که در گذشته توسط فدراسیون بین‌المللی موتورسواری (FIM)، فدراسیون انجمن‌های موتورسواران اروپا (FEMA) و انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا تاکید شده بود، ایستگاه‌های شارژ باید به سیستم‌های حفاظتی ضدسرقت یا نظارتی مجهز شوند تا از سرقت موتورسیکلت‌ها در حین شارژ مجدد جلوگیری شود.

سوابق پیشنهاد

در ژوئیه 2021، کمیسیون اروپا پیشنهادی را برای مقررات جایگزین دستورالعمل 2014 در مورد زیرساخت سوخت جایگزین منتشر کرد.

این پرونده توسط کمیته حمل‌ونقل و گردشگری پارلمان اروپا (TRAN) رسیدگی شد. گزارش‌گر اسماعیل ارتوگ (S&D، آلمان) است.

پیش نویس گزارش در 14 فوریه 2022 منتشر شد و در 14 مارس 2022 به کمیته TRAN ارائه شد.

در 2 ژوئن 2022، شورای اتحادیه اروپا رویکرد کلی خود را اتخاذ کرد، یعنی موضع خود را برای مذاکره با پارلمان در مورد متن نهایی قوانین جدید.

برای اطلاعات بیشتر اینجا، اینجا و اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا