مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

استقبال انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا از افزایش توجه به ایمنی دوچرخ‌ها در نقشه راه جدید

انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا از نقشه راه یورو “NCAP 2025-2030” و توجه بیشتر به ایمنی کاربران دوچرخ استقبال می‌کند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از انجمن اروپایی سازندگان موتورسیکلت (ACEM) از افزایش توجه به ایمنی دوچرخ در نقشه راه جدید Euro NCAP 2025-2030، به‌ویژه به رسمیت شناختن موتورسواران و اسکوترسواران به‌عنوان کاربران آسیب‌پذیر جاده (VRU) استقبال می‌کند.

گنجاندن سناریوهای تکامل‌یافته دوچرخ برای سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS) در نقشه راه Euro NCAP به رانندگان کمک می‌کند تا از موقعیت‌های خطرناک در بسیاری از موقعیت‌های ترافیکی اجتناب کنند. همچنین به کاهش تعداد برخورد با دوچرخ کمک می‌کند.

انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا همچنین از گنجاندن سناریوهای دوچرخ برای ارزیابی در رتبه‌بندی ون‌های تجاری و توسعه بیشتر برچسب‌های ایمنی کامیون در مورد فناوری جلوگیری از تصادف استقبال می‌کند.

یکی دیگر از جنبه‌های مثبت نقشه راه جدید یورو NCAP، گنجاندن راه‌حل‌های متصل به فناوری خنثی برای افزایش ایمنی موتورسواران از طریق ارتباط C-ITS است. اتصال بین وسایل‌نقلیه در چندین سناریو حیاتی به رانندگان و موتورسواران هشدار می‌دهد که ممکن است خطری قریب‌الوقوع وجود داشته باشد، که یک خبر بسیار امیدوارکننده برای بهبود حفاظت از موتورسواران است.

صنعت موتور سیکلت طرفدار اتخاذ یک رویکرد سیستم ایمن نسبت به موتورسواری است که به‌طور همزمان به زیرساخت‌های انسان، وسیله‌نقلیه و جاده می‌پردازد. بنابراین، انجمن از قصد یورو NCAP برای اجرای یک کمپین جامع افزایش آگاهی دوچرخ برای ارائه راهنمایی موثر در مورد فناوری‌های ایمنی موجود در بازار امروز حمایت می‌کند.

آنتونیو پرلوت، دبیر کل انجمن، در مورد نقشه راه Euro NCAP 2025-2030 گفت:

اعضای انجمن به حمایت از پیشرفت‌های ایمنی مانند طراحی پیشرفته موتورسیکلت، ویژگی‌های هوشمند جدید، سیستم‌های جدید ترمز، روشنایی، تعلیق و کمک موتورسوار ادامه می‌دهند. اخیراً، ما بحث‌هایی را با Euro NCAP آغاز کرده‌ایم تا صلاحیت خود را در مورد تمام پیشرفت‌های آینده مرتبط با دوچرخ ارائه دهیم. سازندگان موتورسیکلت مشتاق همکاری بیشتر بین انجمن و یورو NCAP در این زمینه هستند. با همکاری یکدیگر، می‌توانیم برای موتورسواران در سراسر اروپا به سطوح ایمنی بالاتری دست یابیم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
ACEM
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا