مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مهدی رشیدی: تعداد موتورسواران قربانی تصادف در خراسان‌شمالی نگران کننده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: شمار راکبان قربانی تصادف در شهرهای استان بالا و نگران کننده است و در این باره باید فرهنگسازی و برنامه‌ریزی شود. 

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، مهدی رشیدی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت: بر اساس اعلام مسوولان در شهر اسفراین، امسال 90 درصد از تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری این شهرستان، مربوط به راکبان موتورسیکلت بود که آمار بالایی است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بخش بسیار زیادی از تصادفات عامل انسانی دارد که در این زمینه باید با فرهنگ سازی و نیز آموزش های لازم، شمار تصادفات و قربانیان این سوانح کاسته شود. 

وی با تاکید بر اینکه مسوولان در شهرستان ها باید برای کاهش سوانح ترافیکی و پایین آوردن شمار قربانیان برنامه ریزی داشته باشند افزود:  فرمانداران و شهرداران باید در این باره برنامه داشته باشند و برنامه ریزی در این زمینه را در اولویت قرار دهند، فرمانداران برنامه زمانی ۶ ماهه و کاربردی تدوین کرده و تا 2 هفته دیگر به استانداری گزارش دهند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش شهرداری ها در زمینه ایجاد و ارتقای ایمنی ترافیک شهری و نیز جلوگیری از وقوع تصادفات گفت: باید پلیس و شهرداری در این باره همکاری داشته باشند و با انجام اقدامات سخت افزاری همچون استاندارد سازی سرعت کاه ها برای کاهش سوانح اقدام کنند البته باید تلاش شود تا مردم پای کار باشند و در این زمینه باید اقدامات فرهنگی اجرا شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ترافیک با جان مردم سروکار دارد و به همین لحاظ از اهمیت بالایی برخوردار است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و 25 نقطه شهری دارد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا