مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

توسعه برقی‌سازی حمل‌ونقل شهری برای کاهش مصرف سوخت در کشور

قانون جهش تولید دانش‌بنیان به‌منظور کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، ارتقای سلامت جامعه و تسریع فرآیند برقی‌سازی بخشی از حمل‌ونقل شهری، اقداماتی را در نظر گرفته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر و با توجه به روند تحولات جهانی، نیاز است اقداماتی در جهت تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه حمل‌ونقل برقی انجام شود. برقی‌سازی وسایل نقلیه در راستای بهبود هوای کلان‌شهرها و کاهش مصرف سوخت از موضوعاتی است که در این قانون در دستور کار قرار گرفته است.

قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانونی است که دستگاه‌های مرتبط زیادی را مخاطب خود قرار داده تا نه‌تنها در رفع چالش‌ها و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق مشارکت داشته باشند، بلکه با استفاده از ظرفیت آن‌ها به توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور کمک کنند.

در یکی از آیین‌نامه‌های این قانون آمده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مکلف هستند به‌منظور کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا، ارتقای سلامت جامعه و تسریع فرآیند برقی سازی بخشی از حمل‌ونقل شهری، نسبت به ارزیابی توانمندی، تسهیل فعالیت و عقد قرارداد ساخت با تولیدکنندگان داخلی اتوبوس، موتورسیکلت و خودروهای سواری برقی اقدام کنند.

همچنین با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان نسبت به تشکیل زنجیره تأمین داخلی و مشترک این محصولات و تنظیم اجرای مدل‌های تأمین مالی کسب‌وکار مناسب اقدام کنند و با همکاری شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها، زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از این وسایل را فراهم آورند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا