مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

افزایش چشمگیر استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه در عراق

مقامات اداره راهنمایی و رانندگی بغداد دلایل افزایش اقبال مردم به موتورسیکلت‌ها را ترافیک شدید خیابان‌ها، کاهش قدرت خرید شهروندان و مصرف سوخت کمتر عنوان می‌کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شفقنا، شهرندان عراقی به خصوص دانش‌آموزان و کارمندان اخیرا اقبال گسترده‌ای به خرید موتورسیکلت و دوچرخه پیدا کرده اند و این وسایل نقلیه به وفور در خیابان‌های شهرهای شلوغ به ویژه بغداد به چشم می خورد.

در همین رابطه، یکی از مسئولان اداره راهنمایی و رانندگی بغداد اظهار داشت: دستکم 250 هزار موتورسیلکت در بغداد وجود دارد که بسیاری از این موتورسیکلت‌ها بدون مجوز و مدارک هستند لذا بخش زیادی از جرائم قتل، سرقت و توزیع مواد مخدر با استفاده از آن صورت می گیرد و غالبا به هنگام تعقیب ماشین‌های پلیس موفق به فرار می شوند لذا وزارت کشور در ژوئن گذشته تصمیم گرفت حرکت همه موتورسیکلت‌ها چه مجوزدار و یا بی مجوز از ساعت 6 عصر تا صبح را ممنوع کند و متخلفان را به توقیف موتورسیکلت‌ها و جریمه 100 هزار دیناری (68 دلار) تهدید کرد همچنین بر اساس تصمیم وزارت کشور، سوار شدن سرنشین بر موتورسیکلت‌ها برای جلوگیری از پدیده ترور و سرقت ممنوع شده است.

تا پیش از این، استفاده از موتورسیکلت یا دوچرخه محدود به اقشار مشخصی از جامعه عراق بود اما اکنون به شکل گسترده از جمله سوی معلمان و کارمندان بخش خصوصی و دولتی مورد استفاده قرار می گیرد.

«یوسف المساری»، افسر راهنمایی و رانندگی بغداد با بیان اینکه استفاده از موتورسیکلت‌ها اگر با رعایت قانون همراه و احترام به حق تقدم عبور باشد، وسیله بدی نیست.

قیمت موتورسیکلت در عراق از 500 دلار تا 3 هزار دلار است و اخیرا موتورسیکلت‌های برقی نیز در حال گسترش در خیابان‌هاست، «احمد عبدالله»، صاحب مغازه موتورسیکلت‌فروشی در بغداد می گوید: «در شهرهایی که دچار بیکاری و ترافیک شدید هستند، شاهد استفاده گسترده از موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌ها هستیم که به دلیل سرعت و هزینه کمتر مورد استقبال همه اقشار جامعه قرار گرفته است اما موتورسیکلت‌ها به دلیل سر و صدای زیاد و عدم پایبندی به قوانین راهنمایی و رانندگی و مزاحمت برای ماشین‌ها و وقوع حوادث رانندگی مشکلاتی را به وجود آورده اند.

«باسم العیساوی»، معلم عراقی هم اظهار داشت: «من از دو سال پیش به دلیل ترافیک شدید شروع به استفاده از موتورسیکلت کردم، پیش از این برای رسیدن به محل کار بیش از یک ساعت در راه بودم اما اکنون کمتر از نیم ساعت به مقصد میرسم.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شفقناAlaraby
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا