مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ بیژن خدایی: ۴۷ درصد سرقت‌های قزوین مربوط به خودرو و موتورسیکلت است/ می‌توان با ایجاد پارکینگ‌ این آمار را به کمتر از ۱۰ و ۵ درصد رساند.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین گفت: در شهرستان قزوین بیش از ۴۷ درصد سرقت‌ها مربوط به خودرو، قطعات خودرو، داخل خودرو و موتور سیکلت است و می‌توان با پارکینگ‌های مختص هر منطقه این آمار را به کمتر از ۱۰ و ۵ درصد رساند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایلنا در قزوین، سرهنگ بیژن خدایی در نشست قضایی-انتظامی استان قزوین که عصر امروز در سالن جلسات شهید سردار سلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، گفت: بیش از ۹۷ تا ۹۸ درصد سرقت خودروهای قزوین مربوط به تولیدات داخلی است و برای مدیریت هر خودرو باید یک نگهبان در نظر گرفت که اصلا قابل تصور هم نیست.

فرمانده انتظامی شهرستان قزوین ادامه داد: در رابطه با شهرداری‌ها درخواست داریم در پایان کار و سازه‌هایی که ایحاد می‌شود حتما از نظر نیروی انتظامی استفاده شود.

وی عنوان کرد: افزایش تعداد فروشندگان مواد به جهت زندان زدایی یکی از درد دل‌های نبروی انتظامی است، می‌خواهیم زندان را تخلیه کنیم اما وجود سارقین در سطح شهر باید با قرارهایی که صادر می‌شود برخورد شود.

این مقام انتظامی استان قزوین ادامه داد: نداشتن حوزه قضایی در طارم سفلی نگران کننده است و همکاران ما باید روزانه حدود۱۳۰ کیلومتر را رفت و آمد کنند که خطرات خاص خود را دارد و باید برای آن فکر اساسی شود؛ البته اقدامات حوزه اقبالیه و محمودآباد قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: سلاح‌های غیر مجاز هم یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و این موضوع  چندین سال است که در شورای تامین  مطرح می‌شود و قرار  شده ارتش آماری از سلاح‌های مجاز را در اختیار ما قرار دهد که تا این لحظه اتفاقی حادث نشده است.

خدایی گفت: طبق آمار در ماه برای هر رندانی حدود ۱۰ میلیون درنظر گرفته می‌شود و ضمن این هزینه هنگفت زندانیان تجربیات خود را با هم اشتراک گذاری می‌کنند؛ اگر این میزان برای یگان‌های انتظامی و حوزه‌های قضایی صرف شود قول می‌دهم برای هر کوچه یک نگعبان داشته باشیم و آمار جرایم تا ۹۵ درصد کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایلنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا