مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست: حدود ۱۷ میلیون خودرو و موتورسیکلت در مرز فرسودگی قرار دارند

حشتمی، معاون محیط ز یست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: از ۲۵ میلیون خودرو و موتورسیکلت ۱۷ میلیون در مرز فرسودگی قرار دارند و ۱۰ و نیم میلیون از این وسایل‌نقلیه را موتورسیکلت‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ستاره صبح، حشمتی گفت: هر موتورسیکلت هم چند برابر یک خودروی استاندارد آلودگی دارد حال سؤال این است اگر پول موردنیاز هم باشد آیا صنعت خودروسازی توان خدمت دهی در این وسعت را دارد؛ مثلاً الآن بخش زیادی از اتوبوس‌ها فرسوده‌اند آیا خودروسازی می‌تواند تعدادی اتوبوس تولید کند که این نیاز را برطرف کند، اگر پول هم باشد نمی‌تواند چون این ظرفیت را ندارد.

وی تأکید کرد: اتوبوس‌ها به ویژه در کلان‌شهرها به حدی آلاینده هستند که حتی نمی‌توان بر روی آنها کاتالیست نصب کرد. اکنون به برخی صنایع پیشنهاد می‌دهیم که برای رفع آلایندگی از صندوق ملی محیط‌زیست وام دریافت کنند اما استقبال نمی‌کنند بنابراین وقتی صنعت برای دریافت وام اقدام نمی‌کند و هیچ الزامی هم به لحاظ اجرایی برای آن وجود ندارد قطعاً دست ما به عنوان محیط‌زیست خالی می‌ماند. با توجه به اهمیت موضوع باید استانداردی تدوین کنیم تا هر جا که لازم است به بخش قضایی ورود کنیم تا صنایع ملزم شوند به تکالیف قانونی خود عمل کنند، بنابراین مشکل فقط پول نیست بلکه حرکت به سمت تولیدات سالم و بدون و آلایندگی است.


بیشتر بخوانید:

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ستاره صبح
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا