مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ احسان مومنی: مرگ موتورسواران در تابستان افزایش می‌یابد

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به افزایش مرگ موتورسیکلت سواران در حوادث رانندگی رخ داده در فصل تابستان هشدار داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ احسان مومنی، با بیان اینکه بیشترین تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران در فصل تابستان رخ می‌دهد، گفت: بررسی آمار تصادفات رخ داده در تهران طی چند سال اخیر نشان می‌دهد که بالاترین آمار تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران در فصل تابستان بوده است.

وی درباره دلایل این امر نیز گفت:‌ چند دلیل برای این موضوع وجود دارد، یکی طولانی بودن روز است و احتمال دارد که در این ایام راکبان موتورسیکلت دچار خستگی یا خواب آلودگی شده و در نتیجه هوشیاری و دقت‌شان کاهش پیدا کند، به همین دلیل نیز به راکبان موتورسیکلت توصیه می‌کنم که به هیچ عنوان در شرایط خستگی و خواب آلودگی با موتور رانندگی نکنند.

مومنی ادامه داد:‌دلیل دیگر مربوط به گرمای هواست، با توجه به گرمای هوا متاسفانه راکبان موتورسیکلت کمتر از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند و همین امر نیز سبب می‌شود که اگر خدای نکرده تصادفی رخ دهد، شدت ضربه و میزان آسیب‌دیدگی که ممکن است به سر راکب وارد شود، بیشتر شود. به همین دلیل نیز لازم است راکبان موتورسیکلت حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند.

وی سومین عامل را استفاده نوجوانان و افراد فاقد گواهینامه و مهارت در رانندگی از موتورسیکلت دانست و گفت:‌ این موضوع به خصوص در فصل تابستان که مدارس تعطیل است، افزایش پیدا می‌کند و نوجوانان بدون داشتن گواهینامه اقدام به استفاده از موتورسیکلت می‌کنند. متاسفانه گاهی برخی از افراد نیز اقدام به انجام حرکات نمایشی با موتورسیکلت می‌کنند که این یک اقدام خطرناک است.

مومنی در همین راستا از خانواده‌ها خواست که مراقب رفتارهای فرزندان خود بوده و به هیچ عنوان اجازه استفاده از موتورسیکلت را به فرزندان خود که فاقد گواهینامه و مهارت کافی در راندن موتورسیکلت هستند، ندهند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین تاکید کرد که رانندگان بدون داشتن گواهینامه نه تنها یک تخلف رانندگی محسوب می‌شود، بلکه جرم است و پلیس برابر قانون با آن برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا