مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بهترین بیمه برای پرداخت کمترین خسارت در حوادث موتورسیکلت را از کجا بخریم؟

شرکت بیمه پارسیان با سهامی عام دارای از بیمه مرکزی با شماره 5200 در تاریخ 28/2/1382 فعالیت خود را آغاز کرد. در شروع کار، بیمه پارسیان در حوزه صدور انواع بیمه‌های اموال، مسئولیت و اشخاص فعال بود؛ اما در سال 1401 و با توجه به سرمایه 4000 میلیارد ریالی، بزرگترین شرکت بیمه خصوصی در ایران است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، هدف شرکت بيمه پارسيان در ايجاد سازمانی جهانی در بازار رقابتی بیمه و معرفی شدن به عنوان شرکتی پیشرو در عرضه خدمات مربوط به پوشش تمامی ریسک‌ها و جبران انواع خسارت‌ها و همچنین خدمات مشاوره‌ای است. باید به این نکته اشاره کرد که خدمات شرکت بيمه پارسيان باعث شده تا شاهد گسترش چشمگير سهم بازار و بهبود خدمات برای افزایش رضایت مشتریان باشیم. همچنین اینکه بيمه پارسيان به مدد فعالیت های متوالی خود توانسته در فهرست صد شرکت برتر کشور توسط سازمان مديريت صنعتی قرار بگیرد.

با توجه به اینکه بیمه شخص ثالث یکی از بیمه نامه‌های اجباری برای موتور و خودرو است،‌ این شرکت بیمه سعی کرده که بهترین پوشش‌ها را با حق بیمه مناسب ارائه کند. همچنین این روزها استفاده از موتورسیکلت به یک وسیله نقلیه ضروری تبدیل شده که نمی‌توان بدون داشتن بیمه موتور از آن استفاده کرد. در صورت عدم خریداری بیمه ثالث موتور،‌پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند موتورسیکلت را جریمه کرده و دستور توقیف موتور را صادر کند. از طرفی شرکت پارسیان با توجه به توانگری مالی سطح یک می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید انواع بیمه نامه باشد تا در صورت بروز حادثه بتوان در زمان کوتاهی دریافت خسارت کرد. در این مطلب سعی داریم درباره بیمه ثالث شرکت پارسیان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

انواع بیمه موتور

برای موتورسیکلت نیز مانند هر وسیله نقلیه دیگری دو بیمه‌نامه درنظر گرفته شده‌است. این بیمه‌ها ریسک‌های احتمالی این رانندگی هیجان انگیز و گاهی نان آور را پوشش می‌دهند:

  • بیمه بدنه موتورسیکلت
  • بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت

بیمه بدنه موتورسیکلت

بیمه بدنه موتور سیکلت همانند بیمه بدنه خودرو، غرامت حوادث زیرا پرداخت می‌کند:

  • آتش‌سوزی
  • سرقت خودرو
  • تصادم یا تصادف و برخورد خسارت زای هر جسم متحرک یا ثابت با موتورسیکلت
  • انفجار و آتش گرفتن موتور

بیمه شخص ثالث، ابعادی غیر از خود موتور از جمله جان اشخاص ثالث و راننده مقصر و بُعد مالی  تصادفات و خسارات وارد شده به زیان‌دیده را جبران می­‌کند. اگر بخواهیم کمی اسرار بیمه‌گران را فاش کنیم، باید بگوییم که بیمه بدنه موتور سیکلت چندان مورد توجه موتورسواران واقع نشده‌است و بیشتر طرفدار بیمه شخص ثالث موتور هستند.

بیمه موتورسیکلت چیست؟

بیمه ثالث موتور یکی از بیمه نامه‌های موتور سیکلت است که همانند بیمه ثالث خودرو برای جبران خسارت‌های مالی و جانی در نظر گرفته شده است. همچنین خرید این بیمه نامه اجباری بوده و در صورت عدم تهیه آن عواقب هرگونه حادثه و تصادف بر عهده موتورسوار مقصر خواهد بود. تنها تفاوتی که بیمه موتور نسبت به بیمه خودرو دارد این است که در این بیمه نامه جبران خسارت جانی وارد شده به موتورسوار مقصر حادثه پرداخت می‌شود.

پوشش‌های بیمه موتورسیکلت

خسارت جانی اشخاص ثالث در حادثه:

در این پوشش میزان خسارت جانی وارد شده به اشخاص ثالث بررسی می‌شود و شرکت بیمه مطابق با پوشش‌های بیمه ثالث موتور سیکلت و سقف تعهدات خود، غرامت تعیین شده را پرداخت می‌کند.

خسارت جانی برای راننده مقصر:

در این پوشش، خسارت‌های جانی وارد شده به راننده مقصر در حادثه تحت پوشش قرار می‌گیرد و می‌توان برای دریافت خسارت به شرکت بیمه مراجعه کرد و نیازی به خرید جداگانه این پوشش نیست.

خسارت مالی شخص ثالث در حادثه:

بیمه پارسیان در بیمه موتور خسارت‌های مالی وارد شده به اشخاص ثالث در حادثه را جبران خسارت خواهد کرد و تمام خسارت‌ها تا سقف تعهدات این بیمه‌گر، تحت پوشش بیمه نامه قرار می‌گیرد.

بیمه موتورسیکلت خسارات مالی وارد بر وسیله‌نقلیه دیگران را پوشش می‌دهد

به‌طور کلی شرکت بیمه پارسیان خسارت و خطرات مختلفی را در بیمه نامه موتور تحت پوشش قرار می‌دهد که عبارتند از:

  • غرامت فوت و نقص عضو
  • هزینه خسارت‌های وارد شده به وسیله نقلیه یا محمولات آن
  • برخورد و تصادف با هر گونه جسم ثابت یا متحرک
  • هزینه درمان شخص ثالث در صورت بروز مصدومیت به علت تصادف با موتور سیکلت
  • هر گونه خسارت مالی وارد شده به شخص ثالث

نکته مهم این است که بیمه ثالث موتور سیکلت،‌ هیچگونه تعهدی برای جبران خسارت‌های مالی وارد شده به موتورسوار مقصر ندارد و برای جبران این خسارت‌ها باید از بیمه بدنه استفاده کرد.

استثنائات بیمه موتور پارسیان

هر شرکت بیمه‌ایباید با توجه به میزان ریسک خطرات اعلام شده از سوی بیمه مرکزی به پوشش دهی اقدام کند. بیمه پارسیان هم با دریافت حق بیمه مشخص و خطرات اعلام شده،‌برای تحت پوشش قرار دادن یکسری از خطرات ممنوعیت دارد که با عنوان استثنائات بیمه از آن‌ها یاد می‌شود. در بیمه شخص ثالث هم استثنائاتی وجود دارد که به شرح زیر است:

  • هزینه‌های مستقیم یا غیرمستقیم ناشی از تشعشعات اتمی‌‌‌‌و رادیواکتیو
  • خسارات ناشی از محکومیت جزائی و پرداخت جرایم
  • جبران خسارت‌های مالی وارد شده به وسیله نقلیه راننده مقصر
  • خسارت‌های وارد شده به محموله و تجهیزات وسیله نقلیه راننده مقصر

چرا بیمه موتور را از شرکت بیمه پارسیان بخریم؟

هر بیمه نامه‌ای که برای بیمه‌گزار‌ها طراحی می‌شود علاوه بر اینکه به قیمت و پوشش‌ها آن توجه خواهد شد،باید به خدمات و پشتیبانی شرکت‌های بیمه‌ای هم دقت کرد. از این رو می‌توان با خیال راحت از بیمه پارسیان خدمات بیمه‌ای را خریداری کرد، زیرا مراحل دریافت خسارت در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود. شرکت بیمه پارسیان در رشته بیمه خودرو خدمات ارزنده‌ای را برای بیمه‌گزار‌های خود در نظر گرفته است که به شرح زیر است:

  • خسارت‌های وارد شده به افراد زیان دیده در حادثه تصادف جبران می‌شود.
  • شرکت بیمه پارسیان با توجه به قدرت بالای پرداخت خسارت‌های مالی و جانی، سطح توانگری یک دارد.
  • مراکز جبران خسارت در سراسر کشور وجود دارد تا دسترسی بیمه‌گزار‌ها برای دریافت خسارت راحت‌تر باشد.
  • شرایط خرید اقساطی بیمه شخص ثالث و بیمه کوتاه مدت 3، 6 و 9 ماه برای بیمه‌گزار‌های شرکت پارسیان فراهم شده است.
  • شرایط استعلام و مقایسه بیمه شخص ثالث امکان پذیر است.

محاسبه قیمت بیمه موتور

برای محاسبه قیمت بیمه موتور باید عوامل مختلف را بررسی کرد، زیرا هرکدام می‌توانند به تنهایی، قیمت بیمه نامه را تغییر دهند.

مشخصات بیمه موتورسیکلت:

درج شدن تعداد سیلندر‌ها در بیمه نامه، ‌حق بیمه تصویب شده در هر سال، ‌تخفیف عدم خسارت و کاربری موتور بر چگونگی قیمت بیمه نامه اثر خواهند گذاشت. تعداد سیلندرها به دسته بندی زیر تقسیم می‌شوند:

  • گازی
  • دنده‌ای تک سیلندر
  • دنده‌ای دو سیلندر
  • دنده‌ای بالاتر
  • سه‌چرخ
  • سایدکار

دقت کنید که هرچه تعداد سیلندر موتور بیشتر باشد، قیمت بیمه موتور پارسیان افزایش می‌یابد.

صدمات جانی به راکب تحت پوشش بیمه موتورسیکلت هستند

پوشش‌های مالی:

پوشش‌های مالی موتور با توجه به دیه فوت مشخص شده در ابتدای هر سال و میزان تورم مشخص می‌شود. با توجه به اینکه بیمه‌گزار حق انتخاب برای سقف تعهدات بیمه را دارد،‌ اما توصیه می‌کنیم که سقف تعهدات را خریداری کنید تا هنگام بروز حادثه بیشتری خسارت به شما تعلق گیرد.

عدم تمدید بیمه نامه:

اگر بیمه نامه خود را تمدید نکنید با جریمه دیرکرد مواجه خواهید شد و همین موضوع میزان حق بیمه و قیمت بیمه ثالث موتور را تغییر می‌دهد. جریمه با توجه به قوانین بیمه مرکزی و پلیس راهنمایی و رانندگی مشحص می‌شود که به صورت روزشمار خواهد بود.

مدت اعتبار بیمه نامه:

مدت اعتبار بیمه نامه یکی دیگر از عوامل تاثیر گزار در قیمت‌گذاری بیمه موتور خواهد بود. شرکت بیمه پارسیان شرایط خرید بیمه موتور را به برای مدت یک ماهه یا دو ماهه هم در نظر گرفته تا همه افراد بتوانند از این بیمه نامه بهره‌مند شوند. پس انتخاب بیمه بلند مدت یا کوتاه مدت بر قیمت بیمه نامه تاثیر می‌گذارد.

همانطور که گفته شد بیمه شخص ثالث موتور برای تمام دارندگان این وسیله الزامی‌‌است و اگر این بیمه نامه را تمدید نکنید، عواقب آن بر عهده راننده مقصر است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم که از سامانه آنلاین بیمه دات کام برای خرید بیمه خود استفاده کنید تا در زمان کوتاه و بدون مراجعه حضوری شرایط مقایسه و استعلام بیمه موتور را بررسی کنید و تنها با وارد کردن اطلاعات درخواست شده بیمه نامه را درب منزل تحویل گیرید.

مراحل دریافت خسارت از بیمه پارسیان

مراحل دریافت خسارت بیمه موتور از شرکت پارسیان بدین گونه است که باید حداکثر تا مدت 5 روز به یکی از شعب پرداخت خسارت پارسیان مراجعه کرد. در صورتی که حادثه خسارت‌های جانی نداشته باشد، هر دو طرف حادثه مدارک مورد نیاز و کاملی را در اختیار شعبه قرار می‌دهند تا روند دریافت خسارت انجام شود. این شرایط برای زمانی است که هیچ اختلاف نظری بین دو طرف حادثه وجود نداشته باشد و خسارت مالی وارد شده کمتر از 20 میلیون تومان باشد. در این شرایط بدون کروکی می‌توانید برای دریافت خسارت مالی خود اقدام کنید. برای دریافت خسارت‌های بدون کروکی حضور وسیله نقلیه الزامی‌است.

به طور کلی مدارک زیر باید تحویل کارشناس بیمه داده شود تا وضعیت پرداخت خسارت صورت گیرد:

  • اصل و کپی بیمه موتور معتبر راننده مقصر و فرد زیان دیده
  • اصل و کپی گواهینامه راننده مقصر و فرد زیان دیده
  • اصل و تصویر کارت شناسایی و شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه مقصر و زیان دیده
  • اصل و تصویر کارت ملی مقصر و زیان دیده
  • اصل فاکتور رسمی‌لوازم با تایید کارشناس بیمه

ارزان ترین بیمه موتورسیکلت را چگونه بخریم؟

با توجه به عوامل تاثیرگذار در قیمت بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، همان طور که متوجه شده اید، عوامل تعداد سیلندر و نوع و ساختار موتور عوامل ثابتی هستند که در نرخ بیمه موتور سیکلت تاثیر می گذارند پس جهت برخورداری از ارزان ترین بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، بیمه گزار باید بیمه موتورسیکلت خود را قبل از اتمام سررسید آن تمدید نماید تا مشمول جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث نشود.ضمنا با برخورداری از سقف تخفیف عدم خسارت و انتخاب کمترین پوشش انتخابی نیز می توان ، قیمت بیمه موتورسیکلت را کاهش داد. برای خرید آنلاین بیمه موتور با ارزان ترین قیمت و بیشترین پوشش ها و خدمات به سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com) مراجعه نمایید.

پایان رپورتاژ آگهی/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا