بازار موتورسیکلت ایتالیا در سال 2022 همچنان در حال زیان است

به پویش مردمی «موتورسیکلت من ساخت کجاست؟» ملحق شوید. برای اطلاع از دلیل این حرکت اینجا را کلیک کنید.

در ماه ژوئن فروش 40.981 (-1.7%) بود که نیمه اول را با 173.197 (-2.0%) به پایان رساند که عمدتاً به‌دلیل کمبود عرضه بود که باعث خسارت چندین تولیدکننده و افزایش قیمت معاملات برای تقریباً همه مدل‌ها شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در سال 2022 انتظار می‌رفت که بازار موتورسیکلت ایتالیا رشد اخیر را تثبیت کند، اگرچه امتیاز سال قبل در بین بهترین‌ها در سراسر جهان بود. با این حال، فروش برای بسیاری از برندها به‌دلیل کمبود عرضه کاهش داده شده بود.

تقاضا برای تحرک فردی هنوز برآورده نشده است هرچند سایر عوامل مثبت هستند، مانند توسعه اقتصادی، انگیزه‌های قوی برای وسایل‌نقلیه الکتریکی و… البته انتظار می‌رفت این عوامل بیش از موازنه تاثیر منفی تورم فزاینده و مشکلات تولید بر خرید مواد خام باشد. همچنین اثرات جنگ روسیه در اوکراین قوی بوده است، با قیمت سوخت در اوج یک دهه گذشته (اگرچه دولت حمایت کرد) و انتظار می‌رود اقتصاد این رشد را هموار کند.

در ماه مه، فروش موتورسیکلت به تعداد 36.717 (-0.7٪) بود که برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت. در ماه ژوئن فروش 40.981 (-1.7%) دستگاه بود و نیمه اول را با 173.197 (-2.0%) دستگاه به پایان رساند که عمدتاً به‌دلیل کمبود عرضه بود که باعث خسارت چندین تولیدکننده و افزایش قیمت معاملات برای تقریباً همه مدل‌ها شد.

با نگاهی به عملکرد یک برند تا به امروز، پیشرو بازار هوندا با 31.840 فروش (20.2- درصد) در حال از دست دادن زمین است و پیاجیو در کل، با 21.830 (-20.3٪) دستگاه و یاماها با 16.092 (-17.2%) دستگاه فروش خود را ثبت کرد.

همانطور که انتظار می‌رفت، بخش برقی بازار اسکوترها را با رشد 129.9 درصدی در رده L1 (احتراق داخلی زیر 50 سی‌سی) و رده L3 57.8 درصد افزایش داده است. در این رده، با وجود کمبود عرضه، پیاجیو و V-Moto، محصولات نیو چینی پیشتاز بازار است،

در سال 2021، بازار موتورسیکلت ایتالیایی سریع‌ترین رشد را در اروپا داشت. البته اگر بازارهای کوچکی مانند لیتوانی (+54.2%) و ایرلند (+‌24.9 %) را فراموش کنیم، به لطف تقاضای زیاد برای همه انواع دوچرخ، این شکاف را کاهش داد. فرانسه، بزرگ‌ترین بازار در منطقه، با تنها 10 هزار دستگاه بود.

فروش در سال گذشته 290 هزار و 255 دستگاه بوده است که در واقع به بهترین سطح در دهه گذشته رسید.

برای نهمین سال متوالی، هوندا با فروش 63 هزار 266 دستگاه (+‌35.5%) رهبری بازار را تایید کرد.

پیاجیو ایتالیایی با فروش 45 هزار 624 دستگاه (+19.9%) دوم شد و یاماها با 28 هزار و 118 دستگاه (+3.3 درصد) سوم شد.

در جایگاه چهارم کیمکو با فروش 24 هزار 239 (+6.9%) دستگاه در این بازار قرار دارد.

بی‌ام و با رکورد جدید فروش 16 هزار 225 (+20.1%) دستگاه در رتبه پنجم قرار گرفت و پس از آن یک سازنده سریع در حال ظهور، بنللی، رکورد فروش 12 هزار 655 (+ 55.8 درصد) دستگاه را گزارش کرد.

در جایگاه هفتم، رکورد جدید SYM با 12 هزار و 60 (+‌25.4%) دستگاه بالاتر از دوکاتی با 8 هزار و 703 (+25.1%) دستگاه، کی‌تی‌ام با 8.274 (+14.1%) و کاوازاکی با 5.240 (-24.7%) دستگاه بود.

بخش خودروهای الکتریکی پیشرفت چندانی نکرد و به‌دلیل تحول بازار به B2C، رکورد فروش 10 هزار 238 (+‌2.7%) دستگاه را ثبت کرد. در این فرآیند، بازیکنان جدید پیشتاز هستند، به‌طوری که Niu Tech چینی با 2 هزار 729 دستگاه (+59.4٪) در صدر فهرست قرار گرفت و از Askoll ایتالیایی (-15٪) پیشی گرفت.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا