مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمد منصوری: به‌دلیل گرانی بازار فروش دوچرخه رونقی ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: دوچرخه در آینده نزدیک در کشور تولید خواهد شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، محمد‌ خادم‌منصوری، رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود: تجاری که واردکننده دوچرخه بودند امروز به سمت تولید دوچرخه در داخل روآورده‌اند. منصوری در حالی از آغاز به‌کار تولید دوچرخه در ایران صحبت می‌کند که بر اساس اظهارنظر فعالان بازار دوچرخه، هم‌اکنون نیز دوچرخه در ایران تولید می‌شود و نمایندگی یکی از مارک‌های تولید داخلی در میدان گمرک تهران و با برند پورت‌لاین فعالیت می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: در حال‌حاضر دوچرخه در تبریز تولید می‌شود ولی تکنولوژی این محصول باید به‌روز شود. وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که به همت تولیدکنندگان دوچرخه در داخل تولید و با قیمت مناسب به بازار مصرف عرضه شود. منصوری افزود: تولید دوچرخه خیلی پیچیده نیست؛ منتها باید از تولیدکنندگان به معنای واقعی حمایت شود. وی عنوان کرد: وقتی تولیدکنندگان داخلی نتوانند با واردکنندگان رقابت کنند و در عین حال تولید توجیه اقتصادی نداشته باشد بدون‌شک رغبتی به ادامه فعالیت از خود در کشور نشان نخواهند داد. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: مشکل تولید دوچرخه در کشور فناوری نیست، بلکه قیمت تمام‌شده است. وی افزود: واردکنندگان دوچرخه به تاسیس انجمن رو آورده‌اند و دنبال این هستند که محصول مزبور را در داخل تولید کنند. منصوری بیان‌کرد: این اتحادیه یک‌هزار و۴۰۰ عضو در رسته دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی وابسته دارد که از این تعداد ۴۰۰عضو واردکننده و فروشنده دوچرخه هستند. وی ادامه داد: در حال‌حاضر دوچرخه گران شده، به همین دلیل بازار فروش دوچرخه چندان رونقی ندارد و بیشتر مردم به سمت تعمیر دوچرخه روآورده‌اند. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران گفت: تجاری که دوچرخه وارد می‌کنند این توانمندی را دارند که بتوانند دوچرخه را در داخل تولید کنند و از نظر فنی نیز هیچ‌گونه مشکلی ندارند چون از اطلاعات کافی برخوردارند. وی با اشاره به اینکه مشکل‌ترین بخش تولید دوچرخه تنه و دو شاخ است، افزود: تولیدکنندگان می‌گویند قادر به تولید تنه و دو شاخ دوچرخه در داخل هستند.

منصوری اظهارکرد: در حال‌حاضر قطعات یدکی دوچرخه در مملکت تولید می‌شود. اگر تنه و دو شاخ هم در داخل تولید شود که خیلی کار پیچیده و مشکلی نیست، امید می‌رود در مدت یک‌سال آینده دوچرخه درکشور تولید و به بازار مصرف عرضه شود. وی در ادامه با بیان اینکه دوچرخه‌ها روزبه‌روز کم‌وزن‌تر می‌شوند، گفت: دوچرخه‌هایی امروز به کشور وارد می‌شوند که وزن آنها ۶۰۰ گرم و خیلی راحت قابل‌حمل هستند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
دنیای اقتصاد
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا