مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ صدفی: مقصر ۸۰ درصد تصادفات قم موتورسواران هستند

رییس پلیس راهور استان قم با اشاره به اینکه مقصر ۸۰ درصد تصادفات قم موتورسیکلت سواران بودند گفت: ضربه به سر علت ۷۰ درصد فوتی های تصادفات موتورسیکلت سواران قم است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از راه دانا؛ ​​​​سرهنگ صدفی رییس پلیس راهور استان قم در پاسخ به این سوال که چه تعداد از تصادفات قم مربوط به موتور سواران قم است؟ اظهار داشت:  بیش از ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت و جرح مختص موتورسواران می باشد.

صدفی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از فوتی های تصادفات قم مربوط به موتور سواران و آسیب مغزی است؟ گفت: در بیش از ۷۰ درصد فوت شدگان تصادفات موتورسیکلت علت فوت ضربه وارده به سر و صورت می باشد

وی به این سوال که چه تعداد تصادفات منجر به فوت موتورسواران اگر از کلاه ایمنی استفاده می کردند فوت نمی شدند اینگونه پاسخ داد: در صورت استفاده از کلاه ایمنی توسط موتورسوران تصادفات منجربه فوت موتورسیکلت از این رقم نگران کننده فوتی ها بیش از  ۷۰ درصد کاهش پیدا می کند.

رییس پلیس راهور قم در خصوص این مسئله که در جامعه مطرح می شود در تصادفات رانندگی اگر یک طرف موتور سوار باشد همیشه طرف دیگر یعنی خودرو مقصر است و تحت هر شرایط باید به موتور سوار دیه و  خسارت بپردازد بیان داشت: برابر قانون موتورسیکلت هم یک وسیله نقلیه محسوب می شود و حتما بایستی راننده دارای گواهینامه موتورسیکلت و بیمه نامه معتبر باشد و در صورت وقوع تصادف هم به عنوان یک وسلیه نقلیه چنانچه مقصرحادثه باشد، سهم تقصیر برابر قانون داده می شود.

وی عنوان داشت:  در بیش از ۸۰ درصد تصادفات شهر قم موتورسوران مقصربوده اند که نشان از عدم رعایت دقیق مقررات راهنمایی و رانندگی دراین گروه از وسائط نقلیه می باشد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
دانا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا