مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برای خرید شلوار موتورسواری چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟

آیا شما یک موتورسوار مشتاق هستید؟ اگر چنین است، پس باید اهمیت داشتن وسایل مناسب را به خصوص در مورد شلوار خود بدانید. با همراه باشید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شلوار موتورسواری با شلوار معمولی یکسان نیست. آن‌ها به‌طور خاص برای محافظت از پاهای شما در برابر عناصر خشن و محافظت از شما در برابر صدمات در صورت تصادف طراحی شده‌اند. به‌عبارت دیگر، این وسیله ضروری می‌تواند به معنای تفاوت بین یک سواری سرگرم‌کننده و یک سواری دردناک باشد.

اما با وجود گزینه‌های بسیار زیادی که امروزه در بازار موجود است، دانستن این‌که کدام‌یک برای شما مناسب است می‌تواند بسیار دشوار باشد و بنابراین، قبل از رفتن به فروشگاه محلی یا کلیک کردن روی دکمه “افزودن به سبد خرید”، در اینجا نکاتی برای خرید وجود دارد که به شما کمک می‌کند بهترین شلوار موتورسواری را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

1. مواد را ارزیابی کنید

از آنجایی که هنگام سرعت در بزرگراه، شلوار موتورسیکلت‌سواری می‌پوشید، انتخاب محصولی که از مواد باکیفیت و بادوام ساخته شده باشد، همیشه بهترین است. این بدان معناست که لباس باید در برابر سایش و پارگی زیاد ناشی از اصطکاک مقاومت کند. به هر حال، شما نمی‌خواهید شلوارتان تنها پس از چند بار استفاده پاره شود و مهم‌تر از آن، پوشیدن لباس مناسب یکی از بهترین نکات رانندگی برای ایمن ماندن در جاده است.

برای این‌که ایده‌ای به شما بدهم، در اینجا خلاصه‌ای از مواد رایج مورد استفاده در شلوار موتورسیکلت‌سواری آورده شده است:

چرم

این مواد به‌دلیل ماندگاری که دارد یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای شلوار موتورسواری است. چرم در برابر سایش مقاوم است و سطح خوبی از محافظت را در صورت افتادن ارائه می‌دهد. علاوه‌براین، این ماده می‌تواند ظاهری شیک و در عین حال کلاسیک را به شما ارائه دهد که هرگز از مد نمی‌افتد.

نایلون

اگر به‌دنبال گزینه‌ای سبک، انعطاف‌پذیر، قابل تنفس و راحت هستید، نایلون ماده خوبی است که باید در نظر بگیرید. چنین شلواری می‌تواند برای هوای گرم ایده‌آل باشد و در بین بسیاری از موتورسواران به‌عنوان یک انتخاب مورد علاقه در نظر گرفته می‌شود.

منسوجات

پارچه یک اصطلاح گسترده است که چندین نوع از جمله کولار، کوردورا و پلی‌استر را پوشش می‌دهد. این مواد اغلب در ترکیب با یکدیگر برای ایجاد شلوار موتورسواری قوی و در عین حال راحت استفاده می‌شوند. اگر به‌دنبال دوام و تنفس هستید، پارچه می‌تواند انتخاب خوبی باشد. علاوه‌براین، بسیاری از شلوارهای نساجی مجهز به آستر ضد آب هستند تا شما را در شرایط مرطوب خشک نگه دارند.

اینها تعدادی از محبوب‌ترین مواد مورد استفاده در شلوار موتورسیکلت‌سواری هستند. هر کدام مجموعه‌ای از مزایای خاص خود را دارند، بنابراین انتخاب مناسب براساس ترجیحات شما ضروری است.


2. اندازه و تناسب را فراموش نکنید

اندازه و تناسب فاکتورهای مهمی هستند که باید هنگام خرید شلوار موتورسیکلت در نظر بگیرید. البته، شما نمی‌خواهید شلوارهای خیلی گشاد یا تنگ بپوشید. در غیر این صورت، نمی‌توانید راحت رانندگی کنید، که ممکن است بر ایمنی شما نیز تأثیر بگذارد.

برای یافتن سایز مناسب، اندازه‌های دقیق دور کمر، باسن، درز داخل و بیرون را انجام دهید. پس از به‌دست آوردن این اعداد، به نمودار اندازه محصول مورد نظر خود مراجعه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، در حالی که تناسب مناسب ایده‌آل است، باید اطمینان حاصل کنید که شلوار به شما اجازه می‌دهد آزادانه حرکت کنید. این بدان معنی است که نباید خیلی محدودکننده باشد، به خصوص در اطراف زانوها و مچ پا.

به‌طور کلی، سه نوع اصلی شلوار موتورسیکلت‌سواری وجود دارد. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

شلوارهای معمولی نه به بدن شما می‌چسبند و نه گشاد می‌شوند. آنها به شما احساس آرامش می‌دهند و در عین حال به شما اجازه می‌دهند آزادانه حرکت کنید. شلوارهای معمولی انتخابی عالی هستند اگر ترجیح می‌دهید هم روی دوچرخ و هم خارج از آن مناسب باشند.

شلوارهای تنگ به بدن شما می‌چسبند. آن‌ها فرم مناسبی دارند و اغلب توسط علاقه‌مندان به مسابقه که به ظاهر آیرودینامیک‌تری نیاز دارند استفاده می‌شود. این سبک برای زانوبند یا زره مفید است زیرا باید در حین رانندگی در جای خود بمانند.

شلوارهای گشاد برعکس شلوارهای تنگ هستند. آن‌ها گشاد هستند و پارچه اضافی زیادی دارند که می‌تواند باعث شود هنگام سواری احساس راحتی بیشتری داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که این نوع می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است خطر ایمنی ایجاد کند زیرا مواد شل به‌راحتی می‌توانند در چرخ‌های موتورسیکلت گیر کنند.

3. سیستم بسته شدن را بررسی کنید

سیستم بسته شدن مکانیزمی است که شلوار موتورسیکلت‌سواری شما را در جای خود نگه می‌دارد.

سه نوع متداول سیستم بسته شدن وجود دارد که عبارتند از:

دکمه: بستن دکمه اغلب در شلوار موتورسواری معمولی و گشاد استفاده می‌شود. در حالی که آن‌ها به اندازه گزینه‌های دیگر ایمن نیستند، بسته شدن دکمه‌ها به‌راحتی قابل استفاده است و به شما امکان می‌دهد به سرعت شلوار خود را بپوشید و درآورید.

زیپ: این قفل از بسته شدن دکمه‌ای ایمن‌تر است. آنها اغلب در شلوارهای موتورسواری تنگ استفاده می‌شوند. اگر به‌دنبال شلوار موتورسیکلت‌سواری هستید که به سرعت در نیاید، بسته شدن زیپ می‌تواند بهترین گزینه شما باشد.

ترکیبی: یکی دیگر از گزینه‌های بسته شدن ایمن ترکیبی از بسته شدن دکمه و بسته شدن زیپ است. این نوع بسته شدن قابل تنظیم است تا بتوانید تناسب خوبی داشته باشید.

4. قیمت را ارزیابی کنید

مانند خرید یک موتورسیکلت، قیمت احتمالاً جزو ملاحظات شماست و هنگام خرید شلوار موتورسواری هم تفاوتی ندارد.

در بیشتر موارد، هر چه محصول گرانتر باشد، کیفیت بهتری دارد. با این حال، بهتر است به‌طور خودکار قیمت را با کیفیت یکسان نکنید. هنوز هم بسیاری از شلوارهای موتورسواری مقرون‌به‌صرفه وجود دارند که می‌توانند بهترین ارزش را برای پول شما ارائه دهند. برای یافتن آن‌ها فقط کمی تحقیق و صبر کنید.

خرید شلوار موتورسیکلت‌سواری نباید پیچیده باشد. می‌توانید از نکات ذکر شده در بالا به‌عنوان مرجع خود استفاده کنید تا به شما در پیدا کردن بهترین شلوار و در کمترین زمان کمک کند.


پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا