مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسواری برای سلامتی روحی ضروری است

موتورسواری نوعی درمان است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. تحقیقات نشان داده است که موتور سواری عملکردهای عضلانی و مغزی را افزایش می‌دهد (البته اگر همه نکات ایمنی رعایت شود و از یک موتورسیکلت استاندارد استفاده شود).

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از موتورسایکل دیتا، موتورسیکلت‌ها روش‌های حمل‌و‌نقل رایجی هستند که برای مدت طولانی وجود داشته‌اند. برای موتورسواران حرفه‌ای، هیچ چیز بهتر از سفرهای انفرادی طولانی در مسیرهای زیبا نیست. اجازه دهید به فواید موتورسواری برای سلامتی بپردازیم.

دوچرخ‌سواری برای جمع شدن به عضلات زیادی نیاز دارد و شما باید عضلات بدن خود را تمرین دهید تا روی دوچرخ صاف بمانید. حفظ وضعیت بدن، بافت‌های عضلانی را تقویت می‌کند، توان عضلانی شما را بهبود می‌بخشد و استقامت مرکزی شما را بهبود می‌بخشد.

دوچرخ‌سواری همچنین استقامت گردن شما را بهبود می‌بخشد و این کار را با استفاده از کلاه ایمنی انجام می‌دهید.

چشم‌انداز ذهنی

بیشتر مردم مزایای ذهنی دوچرخ‌سواری را نادیده می‌گیرند، زیرا بیشتر آن‌ها جسمی هستند. موتورسواری هم برای سلامت روحی و هم برای سلامت جسمی ضروری است. سواری در بزرگراه یا خارج از جاده یک راه عالی برای انجام تمرینات بدنی و در عین حال پاکسازی ذهن شما برای مدتی است.

این به‌طور قابل توجهی سلامت روان و شادی شما را شگفت زده می‌کند و در نهایت باعث افزایش طول عمر شما می‌شود. دوچرخ‌سواری از نظر روحی نیز به شما کمک می‌کند. این بدان معناست که شما را از حواس پرتی که مانع از برقراری ارتباط با خودتان می‌شود، دور می‌کند.

دوچرخ‌سواری نیز مفید است زیرا به بدن کمک می‌کند مواد شیمیایی شادی را آزاد کند. مغز چندین ماده شیمیایی آزاد می‌کند تا شما را خوشحال کند که در هنگام سواری تحریک می‌شوند. هورمون‌هایی مانند اکسی توسین، دوپامین و سروتونین باعث می‌شوند مغز افکار شاد را آزاد کند. همچنین این هورمون‌ها تنها زمانی ترشح می‌شوند که شما شاد باشید و باید این تجربه را در نظر بگیرید.

گرفتن مجوز آسان است

فرض کنید قبلاً گواهینامه موتورسیکلت خود را نگرفته‌اید و در حال فکر کردن به آن هستید. نگران نباشید زیرا به‌راحتی می‌توانید آن را به‌دست آورید. هر ایالت شرایط متفاوتی دارد، اما ابتدا باید مجوز دریافت کنید. این مجوز معمولاً حدود هفت ماه طول می‌کشد و شما می‌توانید پس از دریافت آن، سوار آن شوید.

برخی از ایالت‌ها از سوارکاران می‌خواهند که ابتدا در کلاس‌های ایمنی موتورسیکلت شرکت کنند، اما معمولاً زمان کوتاهی می‌برند. تست‌های رانندگی موتورسیکلت حدود ده دقیقه طول می‌کشد، و این تست‌ها مستلزم آن است که مربی شما از شما بخواهد توانایی خود را در جاده نشان دهید.

تعمیر آنها آسان است

این یک دلیل اصلی برای خرید موتورسیکلت است. استراتژی‌های تعمیر و نگهداری آن حداقل است و شما می‌توانید به‌طور مستقل از عهده آن برآیید. موتورسیکلت‌ها ماشین‌های پیچیده‌ای نیستند.

تنها چیزی که نیاز دارید چند ابزار اساسی برای نظارت بر وظایف نگهداری است. همچنین، دانش بهتر موتورسیکلت به این معنی است که می‌دانید ماشین‌ها چگونه کار می‌کنند.

ارزش فروش مجدد عالی داشته باشید

موتورسیکلت‌ها ارزش فروش مجدد زیادی دارند و مانند خودروها و سایر خودروها تحت تأثیر استهلاک قرار نمی‌گیرند. طبق یک تحقیق، خودروی شما پس از خروج از نمایندگی 12 درصد استهلاک می‌کند، اما در مورد موتورسیکلت‌ها این‌طور نیست.

دوچرخ ارزش خود را از دست می‌دهد، اما قابل مقایسه با یک ماشین نیست.

فکر نهایی

موتورسیکلت‌ها وسایل حمل‌و‌نقل ضروری هستند که باید مراقب آن‌ها بود. آن‌ها فواید زیادی دارند و مقاله فوق برخی از آنها را مورد بحث قرار داده است. لطفا برای اطلاعات بیشتر همیشه به موتورسیکلت نیوز مراجعه کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا