مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

۹۵ درصد تلفات رانندگی در خلخال مربوط به سرنشینان موتورسیکلت‌هاست

فرمانده انتظامی شهرستان خلخال گفت: ۹۵ درصد از مصدومان و فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در خلخال مربوط به رانندگان و سرنشینان موتورسیکلت‌های ناایمن هستند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از مهر، سید هادی موسوی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با مردم در مسجد جامع شهر خلخال اظهار کرد: در ۳۸ روز گذشته از سال شاهد افزایش ۴۶۰ درصدی میزان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان هستیم.

وی تصریح کرد: در این مدت آمار دستگیرشدگان فعال در عرضه و توزیع مواد مخدر نیز نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش یافته و علت این امر افزایش کشفیات محموله‌های بزرگ مواد مخدر در منطقه و دستگیری عوامل تهیه و توزیع عمده مواد افیونی است.

فرمانده انتظامی شهرستان خلخال تعدد راه‌های ارتباطی منطقه به ویژه راه‌های فرعی و روستایی، همسایگی با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و گیلان و رغبت قاچاقچیان به استفاده از این راه‌ها برای ترانزیت و قاچاق مواد مخدر را از جمله عوامل افزایش میزان کشفیات مواد مخدر در این شهرستان دانست.

موسوی گفت: میزان کشفیات جرایم سرقت در حدود یک ماه و هشت روز این شهرستان نیز در مقایسه با زمان مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی دارد.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از جرایم سرقت‌های خرد این شهرستان توسط معتادان به مواد مخدر صورت می‌گیرد، افزود: بیشترین موارد سرقت در خلخال به علت تأمین هزینه تهیه مواد مخدر مصرفی روزانه معتادان متجاهر انجام می‌شود.

موسوی ۹۵ درصد از مصدومان و فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی در خلخال را مربوط به رانندگان و سرنشینان موتورسیکلت‌هایی دانست که هنگام سوار شدن به این وسیله نقلیه نکات ایمنی را رعایت نکرده و یا از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حرکت مارپیچی در خیابان‌ها و معابر شهر، ایجاد مزاحمت‌های صوتی با خارج ساختن انبار اگزوز موتور، حرکت تک چرخ و انجام حرکات نمایشی خطرساز از سوی موتورسواران در خلخال و… از جمله عوامل افزایش سوانح رانندگی منجر به جرح و یا فوت راکبان این‌گونه وسایط نقلیه موتوری است.

فرمانده انتظامی شهرستان خلخال با تقدیر از همکاری خبرنگاران در پوشش و انعکاس مطلوب اخبار اضافه کرد: ادامه همکاری و تعامل اصحاب رسانه با ناجا موجب پیشرفت کارها و دستیابی به اهداف فرهنگی و اجتماعی خواهد شد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا