مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اراک به خط معاینه فنی موتورسیکلت مجهز می‌شود

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک گفت: امسال خط معاینه فنی موتور سیکلت در اراک راه اندازی می شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایسنا، حجت الله مرادی پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان مرکزی در خصوص ممنوعیت تردد وسایلی نقلیه کاربراتوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ در کلانشهرها از جمله اراک اظهار کرد: اراک ۲۴۰۰ دستگاه تاکسی دارد که تمام گازسوز هستند و از این تعداد ۱۱۳ دستگاه کاربراتوری هستند که عمدتا به دلیل نقص فنی متوقف شده یا در لیست انتظار نوسازی هستند و پروانه فعالیت آنها از ابتدای سال تمدید نخواهد شد.

وی افزود: تعداد ۱۵۴ دستگاه ون سال گذشته به دلیل مشکلات گازسوز نشدند و در واقع کمتر از ۵ درصد کل تاکسی های اراک کاربراتوری هستند.

مرادی با اشاره به ساماندهی موتورسیکلت ها، گفت: امسال خط معاینه فنی موتورسیکلت ها در اراک راه اندازی می شود چراکه تماما کاربراتوری است و باید ساماندهی و معاینه فنی آن دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برخی از خودروهای مدل سال ۱۳۸۵ به قبل کاربراتوری هستند، گفت: ۳۵ درصد این خودروها به دلیل مشکلات سوخت در مراکز معاینه فنی مردود می شوند و از کل پذیرش مرکز ۱.۵ درصد مربوط به خودروهای کاربراتوری است. در واقع ۳۰ درصد خودروهای وررودی به مرکز مردود می شوند چراکه دارای آلایندگی هستند.

در این جلسه نوربخش عسکری سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریز استان مرکزی خواستار ارائه گزارشی از میزان پرداخت عوارض آلایندگی از سوی صنایع و هزینه کرد آن توسط شهرداری شد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا