مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چرا ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌های کاربراتوری‌ از ۱۴۰۱ اجرا نشد؟

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط زیست دلیل عدم اجرای مصوبه “ممنوعیت تردد کاربراتوری‌ها از ابتدای ۱۴۰۱” را توضیح داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، داریوش گل‌عیزاده در رابطه با عدم اجرای طرح ممنوعیت تردد خودرو و موتورسیکلت‌های کاربراتوری اظهار کرد: با وجود گذشت 3 هفته از شروع سال 1401 این طرح اجرایی نشده است؛ آیین‌نامه اجرایی ماده 8 که در تاریخ 1400/3/12 که مرز فرسودگی خودروها را تعیین کرده بود تا حدودی غیرکارشناسی بود و در این آیین‌نامه شرایط و زیرساخت‌های لازم برای اجرایی شدن این قانون در نظر گرفته نشده بود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم زیادی از مردم که به وسیله این نوع از موتورسیکلت‌ها و تاکسی‌ها ارتزاق می‌کنند, نیاز بود زیرساخت‌های لازم برای این کار فراهم شود و تجهیزات ارزان قیمت در اختیار آن‌ها قرار می‌گرفت و تمهیدات لازم برای نوسازی این وسایل نقلیه در نظر گرفته می‌شد اما متأسفانه با توجه به شرایط کشور و مشکلات ناشی از تحریم‌ها این شرایط فراهم نشد. امیدواریم در سال جدید دولت به این موضوع ورود پیدا کند. 

سرپرست مرکز ملی هوا و اقلیم سازمان محیط زیست در رابطه با اعتبارات پیش‌بینی شده برای این طرح  توضیح داد: در قانون بودجه اعتباراتی برای این کار دیده شده است هر چند بسیار اندک است. در قانون هفتم توسعه به کاهش آلودگی هوا تأکید شده است, از این رو نیاز است اعتبارات کافی برای این موضوع دیده شود و با تأمین نقدینگی کافی ممنوعیت تردد تاکسی‌ها و موتورسیکلت‌های کاربراتوری اجرایی شود.

گل‌علیزاده خاطرنشان کرد: یکی از مکانیسم‌های تشویقی که در صورت تأیید برای جایگزینی این وسایل نقلیه در نظر گرفته‌ایم این است که در ثبت‌نام خودروهای داخلی افراد دارای خودرو و تاکسی‌های فرسوده در اولویت قرار یگیرند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا