مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت بازار فروش دو غول موتورسیکلت تایوان در سال 2021

در سال 2021، به‌دلیل کاهش دو رقمی در بازار داخلی به دلیل کاهش تقاضا، عملکرد جهانی SYM آسیب دید. فروش جهانی این برند معروف 597 هزار و 456 دستگاه بوده است که 11.7 درصد کاهش یافته است. اما، عملیات ایتالیا (+26.3%) می‌درخشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در طول موج‌های اول همه‌گیری کرونا، تایوان بهترین کشور جهان بود که ویروس را تحت کنترل درآورد و زمانی که اقتصاد محلی شروع به کاهش شدید صادرات کرد، دولت تقاضای مصرف‌کننده را حفظ کرد و به تولیدکنندگان داخلی SYM و Kymco در صنعت دوچرخ این سیاست کمک کرد.

فروش این برند با از دست دادن تقریبا 70 هزار دستگاه در تایوان و بهبود اندک در خارج از کشور همراه بوده است. فروش حتی در منطقه اقیانوس آرام، آسه‌آن، اروپای غربی و شرقی کاهش یافت (همچنین در ترکیه با کاهش 60.3 درصدی روبه‌رو شد).

فروش در اروپای غربی به لطف عملکرد فوق‌العاده گزارش شده در ایتالیا (+26.3%)، هلند (-23.7%)، بلژیک (-31.7%)، سوئیس (-12.4%) متوازن بود و تنها 2.7% از دست داد و در پرتغال (-17.2%)، اتریش (-8.4%) و اسلوونی (-12.4%) باکاهش همراه بود.

برند SYM نام تجاری است که توسط Samyang Motor، یک شرکت موتورسیکلت مستقر در تایپه، که در سال 1954 در Hsinchu (تایوان) تأسیس شد، توسعه یافته است. این برند بزرگ‌ترین شرکت تایوانی در تولید موتورسیکلت، اسکوتر، موپد و ای‌تی‌وی است. علاوه‌براین، خودروهای تجاری سبک کوچک و خودروهای کوچک را با نام هیوندای در شرق آسیا تولید می‌کند.

در سال 1962، SYM یک سرمایه‌گذاری مشترک با هوندا تشکیل داد و به‌عنوان اولین تولیدکننده موتورسیکلت در تایوان مونتاژ کرد. تا هم اکنون، این برند بیش از 17 میلیون موتورسیکلت، اسکوتر و ای‌تی‌وی تولید کرده است.

امروزه، درآمد سالانه این شرکت از فروش، بیش از 1 میلیارد دلار آمریکا است و بیش از 1 میلیون دستگاه موتورسیکلت تحت رهبری آقای چانگ که در سال 2014 منصوب شد، تولید می‌کند.

این برند حدود 2400 کارگر را در خانه و مکان‌های خارج از کشور دارد. این شرکت دارای شعبه‌های مستقیم در ایالات متحده آمریکا، چین، ایتالیا و آلمان است. در حالی که در تایوان، چین (در ژونگ زینگ) و ویتنام تولید می‌کند.

عملکرد کیمکو در سال 2021

فروش موتورسیکلت‌های کیمکو در سال 2021، به 417 هزار و 987 دستگاه (-15.3٪) کاهش یافت که تقریباً بسیار دور از رکورد ثبت شده در سال 2017 بود. زیان کیمکو در تایوان 20.6 درصد بوده است، در حالی که کشورهای صادرکننده ضرر و زیان را متعادل می‌کنند.

فروش کیمکو در چین (-7.1٪) و در اروپا (-8.4٪) بوده است و در اسپانیا (-26٪)، هلند (-30٪)، اتریش (-34٪)، پرتغال (-63٪)، سوئد (-60.8٪)، بلغارستان (-18.8٪)، آلمان (-19٪)، فرانسه (-24٪) و لهستان (-36٪) گزارش شده است. این از دست دادن‌ها تا حدی با داده‌های مثبت ایتالیا بزرگترین بازار کیمکو در خارج از کشور (+7٪) جبران شده است. در آسه‌آن (+20.8٪) و آمریکای لاتین (+7.7٪) فروش در حال رشد است. اما، این منطقه برای کیمکو در سطح جهانی حاشیه‌ای بیش نیست.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر ماکاتی در اوایل آوریل 2020، رئیس کیمکو فیلیپین، آلن سانتیاگو، تصمیم شرکت را برای سرمایه‌گذاری نزدیک به 20 میلیون دلار آمریکا در تأسیسات جدید فیلیپین اعلام کرد. این عملیات قرار است در سال 2023 آغاز شود، زمانی که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای نوع جدیدی از مدل‌های دو چرخ (عمدتا با سوخت الکتریکی) بسیار زیاد خواهد بود.

در واقع، فیلیپین یکی از بازارهای با رشد سریع در سراسر جهان است و قوانین جدید برای محدود کردن آلودگی به‌طور چشمگیری این صنعت را متحول خواهد کرد. کارخانه جدید کیمکو ظرفیت 6000 دستگاه در ماه خواهد داشت و جایگزین تاسیسات فعلی، واقع در شهر تاگویگ با ظرفیت 5000 دستگاه در ماه و فناوری‌های قدیمی خواهد شد.

کیمکو مخفف Kwang Yang Motor Company است که دفتر مرکزی آن در Kaohsiung، تایوان قرار دارد. حدود 3000 کارمند دارد و سالانه بیش از 600 هزار خودرو تولید می‌کند.

این شرکت چندین کارخانه تولیدی در خارج از کشور ایجاد کرده است. آن‌ها در اندونزی (جاکارتا)، مالزی (پتالینگ جاوا)، چین (شانگهای، چنگدو و چانگشا) و فیلیپین (باگومبایان، شهر تاگویگ) واقع شده‌اند.

کیمکو که در سال 1964 تأسیس شد، ابتدا با انتقال فناوری از هوندا، ژاپن شروع به کار کرد. به لطف دانش فنی هوندا، کیمکو به یکی از مراکز تولید خارج از کشور هوندا با کیفیت بالا تبدیل شد.

طی دو دهه بعد، هوندا علاقه تجاری خود را به کیمکو افزایش داد و به یکی از سهامداران مهم آن تبدیل شد. با این حال، رابطه قوی آن‌ها در سال 2000 به پایان رسید، زمانی که کیمکو شروع به حرکت روی پای خود کرد.

کیمکو پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را در سال 2014 جشن گرفت و با فروش سالانه 10 میلیون اسکوتر، موتورسیکلت، دوچرخه الکترونیکی، ساید بای ساید و ای‌تی‌وی در 100 کشور جهان به نقطه عطف مهمی دست یافت.


بیشتر بخوانید:

وضعیت صنعت موتورسیکلت تایوان در سال 2021/ کیمکو رهبر بازار دوچرخ

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
1Motorcyclesdata2Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا