مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت‌های برقی در مشهد

تاکنون ۱۰۶ موتورسیکلت برقی از ابتدای اجرای طرح جایگزین موتورسکلیت‌های بنزینی در مشهد به متقاضیان تحویل داده شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از شهرآرانیوز، در مشهد بیش از ۴۰۰ هزار موتورسیکلت فعال است و سهم آلودگی هوای ناشی از رفت وآمد این موتور‌ها در همه منابع آلودگی هوای مشهد ۵ درصد است. ازاین رو و پس از انتشار سیاهه آلودگی هوا کلان شهر مشهد و در راستای کاهش آلودگی این نوع وسلیه نقلیه، شورای اسلامی شهر در مصوبه‌ای شهرداری را مکلف کرد با ارائه تسهیلات مناسب ناوگان فرسوده موتورسیکلتی شهر را برقی کند.

مدیریت این اقدام در شهرداری برعهده سازمان مدیریت حمل ونقل بار درون شهری مشهد است و براساس مصوبه شورای شهر و البته تسهیلاتی که شهرداری در اعتباراتش برای این فعالیت در نظر گرفته است، تاکنون ۱۰۶ موتورسیکلت برقی از ابتدای اجرای طرح جایگزین موتورسکلیت‌های بنزینی به متقاضیان تحویل داده شده است.

دراین زمینه، مدیرعامل سازمان مدیریت حمل ونقل بار دورن شهری و حومه شهرداری مشهد گفت: اکنون شهرداری مشهد تنها شهرداری در بین کلان شهر‌های کشور است که این مسئله را اجرا کرده است.

سیدجعفر شمس با بیان اینکه افراد متقاضی با اولویت افراد شاغل در حوزه حمل ونقل بار درون شهری برای بهره مندی از تسهیلات طرح نوسازی موتورسیکلت باید از اتحادیه‌های مربوط، شرکت‌ها و سازمان‌ها معرفی نامه داشته باشند، تصریح کرد: پس از اینکه معرفی نامه این افراد به ما تحویل داده شود، فرایند صحت سنجی و بررسی شرایط واگذاری تسهیلات انجام می‌شود و پس از آن افراد تأییدشده برای استفاده از تسهیلات به بانک معرفی می‌شوند. درنهایت، فرایند تحویل موتورسیکلت برقی به افراد متقاضی مراحل بعدی اش را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد ۲۰ درصد هزینه خرید موتورسیکلت برقی را متقاضی می‌پردازد و ۸۰ درصد دیگر نیز تا سقف ۳۵ میلیون تومان با استفاده از تسهیلات مدیریت شهری مشهد تأمین می‌شود، افزود: مدت بازپرداخت این تسهیلات شصت ماهه است و سود تسهیلات مازاد بر ۴ درصد را نیز شهرداری مشهد پرداخت می‌کند.

شمس ادامه داد: همچنین، انتخاب موتورسیکلت از میان سبد محصولات شرکت‌های تأمین کننده در طرح است و ضامن موردنیاز برای اخذ تسهیلات باید کاسبی با حساب و گردش مالی در بانک صادرات یا کارمندی با نامه کسر از حقوق باشد.

وی تصریح کرد: برای اجرای دقیق این طرح در شهر مشهد از فرد متقاضی تعهدنامه‌ای مبنی بر نفروختن، واگذارنکردن و خارج نکردن موتورسیکلت برقی از شهر مشهد به مدت پنج سال گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورتی که فرد متقاضی، موتورسیکلت بنزینی را اسقاط کند، از کمک یک میلیون تومانی بلاعوض شهرداری مشهد نیز بهره‌مند خواهد شد، گفت: البته در صورت اسقاط موتورسیکلت بنزینی، مراکز اسقاط نیز ۵۰۰ هزار تومان به فرد متقاضی می‌پردازند.

شمس در ادامه به ارائه آمار ثبت نامی‌ها و تحویل موتورسیکلت برقی از ابتدای اجرای طرح پرداخت و گفت: از ابتدای اجرای طرح تا امروز، ۸۷۶ متقاضی استفاده از تسهیلات طرح جایگزینی موتورسکلیت بنزینی با برقی ثبت نام کرده اند که از این تعداد، ۶۷۹ متقاضی را اتحادیه‌ها به ما معرفی کرده اند.

وی افزود: از تعداد متقاضیان معرفی شده اتحادیه‌ها ۳۵۸ نفر شرایط دریافت موتورسیکلت برقی را دارند که از این تعداد پس از صحت سنجی، ۱۸۳ نفر تأیید شدند و برای ۱۴۰ متقاضی معرفی نامه به بانک صادر شده است. تا امروز ۱۰۶ متقاضی موتورسیکلت برقی شان را دریافت کرده اند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
شهرآرا نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا