مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار حمیدی: پرداخت خلافی برای رفع توقیف موتورسیکلت‌ها در طرح انضباط‌بخشی پلیس الزامی است

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در طرح انضباط‌بخشی تردد موتورسواران در پایتخت، راکبان موتورسیکلت‌های توقیفی باید نسبت به پرذاخت خلافی خود اقدام کنند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، سردار محمدحسین حمیدی؛ در پاسخ به این سؤال که آیا راکب موتورسیکلت توقیفی، در طرح انضباط‌بخشی تردد موتورسواران، باید جرائم خود را پرداخت کنند تا موتورسیکلت آن‌ها رفع توقیف شود، اظهار کرد: بله، تأکید ما این است که جریمه‌شان را پرداخت کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در صورت عدم پرداخت جریمه‌ها و مفاصاحساب، موتورسیکلت‌های توقیف شده به پارکینگ منتقل می‌شوند، گفت: اکثر موتورسیکلت‌های توقیف شده در این طرح، نسبت به پرداخت جریمه‌های خود اقدام کرده و تعدادی نیز به پارکینگ منتقل شدند.

این مقام انتظامی درباره شائبه‌های به وجود آمده از اجرای طرح مذکور و اینکه عنوان می‌شود پلیس با اجرای طرح مذکور به دنبال کسب درآمد است، گفت: بر فرض اینکه اجرای این طرح برای کسب درآمد باشد، درآمد حاصل از این طرح به جیب چه کسی می‌رود؟ درآمد حاصل از پرداخت جرائم به حساب خزانه دولت می‌رود، خزانه دولت نیز برای مردم است.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما اینگونه نیست و به دنبال درآمدزایی نیستیم، تصریح کرد: اینگونه صحبت‌های کوته‌بینانه مبنی بر اینکه پلیس با اجرای این طرح به دنبال درآمدزایی است، نشان از عدم اطلاع ‌آن‌ها بوده است. اینگونه افراد از روی عدم اطلاع سخن می‌گویند، واقعیت این است که هر درآمدی به خزانه دولت می‌رود.

حمیدی ادامه داد: آرامش، انضباط‌بخشی و ایمنی که با اجرای این طرح برای مردم به ارمغان می‌آید، بسیار بیشتر از آن چیزی است که تحت عنوان خلافی از آن‌ها گرفته می‌شود. اخذ خلافی، یکی از ابزارهای مجاب کردن متخلف به کاهش تخلف است.

به گزارش تسنیم؛ طرح انضباط‌بخشی تردد موتورسواران در سطح معابر شهر تهران از روز شنبه (30 بهمن) آغاز شده است؛ در طرح مذکور که در 100 نقطه از شهر تهران انجام می‌شود، روزانه بیش از یک‌هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف، به‌صورت ساعتی توقیف می‌‌کنند.

در طرح مذکور، موتورسیلکت توقیف شده، پس از پایان مدت زمان توقیف چنانچه از نظر قضائی و سرقت مشکل و موردی نداشته باشد، تحویل متصرف و مالک آن‌ها در همان محل می‌شود.

عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده‌رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک، مخدوشی پوشش پلاک و فاقد پلاک، حمل بار‌های نامتعارف، رانندگی بانوان و فاقدین گواهینامه موتورسیکلت، رانندگی بدون مدارک (کارت بیمه و گواهینامه)، ایجاد آلودگی صوتی و صدا‌های ناهنجار از جمله مواردی است که در طرح مذکور با آن برخورد خواهد شد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا