مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آغاز محکم طرح انضباطی موتورسواران تهرانی

طرح انضباط بخشی موتورسواران متخلف شنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ آغاز شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، این طرح شامل عبور از چراغ قرمز، حرکات مخاطره‌آمیز، حرکت در جهت خلاف مسیر عبور، عبور از پیاده رو، عبور از خط ویژه، تخلفات پلاک (مخدوشی، پوشش پلاک و فاقد پلاک)، حمل بارهای نامتعارف، رانندگی (موتورسیکلت سواری)، موتورسواران فاقد مدارک (کارت، گواهینامه و بیمه نامه) ایجاد آلودگی صوتی و صداهای ناهنجار است.

سردار حسین رحیمی در مراسم آغاز این طرح که صبح امروز در میدان انقلاب برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از امروز طرح ساماندهی و انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران در ۱۰۳ نقطه از معابر پایتخت شامل معابر و تقاطع های پرتردد و خطوط ویژه اتوبوس به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح با ۱۰ تخلف عمده شامل تخلف پلاک، حمل بار غیرمتعارف، حمل بیش از حد ظرفیت مسافر، عبور از چراغ قرمز، حرکت خلاف جهت، عبور از خط ویژه، نداشتن مدارک و… برخورد می شود، گفت: اجرای این طرح در راستای مطالبه شهروندان و با تدبیر سردار فرمانده کل انتظامی کشور انجام شده و اجرای آن استمرار خواهد داشت.

رحیمی افزود: در این طرح علاوه بر پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس های پیشگیری و یگان امداد نیز مشارکت دارند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس در اجرای این طرح نفع تمامی کابران ترافیک از جمله همین موتورسیکلت سواران را نیز در نظر گرفته است، گفت: طبق آمارهای پلیس تهران، حدود نیمی از مجروحان تصادفات در تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است، همچنین ۴۶ درصد از جانباختگان حوادث ترافیکی نیز موتورسیکلت سواران هستند، موتورسیکلت سوارانی که به دلیل عدم همین قوانین و مقررات جان خود را از دست داده یا جان دیگر کاربران ترافیک را به خطر می اندازند. بنابراین ما در ازای این طرح حفاظت از ایمنی و جان موتورسیکلت سواران را نیز مد نظر داریم.

رحیمی درباره برخورد صورت گرفته با موتورسیکلت سواران متخلف نیز گفت: موتورسیکلت این افراد حداکثر به مدت ۱۲ ساعت به صورت موقت توقیف خواهد شد علاوه بر آن متخلفان باید جریمه تخلف ارتکابی و همچنین جرایم معوق خود را نیز بپردازند.

توقیف ۵۶۰ موتورسیکلت سوار متخلف طی ۲ ساعت اجرای طرح

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر نتایج این طرح در ساعات اولیه اجرا گفت: این طرح به طور رسمی از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شده و آمارهای ما نشان می دهد که تا حوالی ساعت ۱۰ صبح ۵۶۰ موتورسیکلت سوار متخلف در ۱۰۳ ایستگاه پیش بینی شده توقیف شده اند.

وی افزود: بیشترین تخلف مرتکب شده از سوی این موتورسیکلت سواران تخلف مربوط به پلاک یعنی نداشتن پلاک یا پوشاندن و مخدوش کردن آن بوده است. پس از آن نیز حرکت در خلاف جهت، حرکت در پیاده رو و خط ویژه و عبور از چراغ قرمز بیشترین تخلف صورت گرفته بوده است.

رحیمی افزود: نکته قابل توجه این است که در این طرح چند دستگاه موتورسیکلت مسروقه نیز کشف و سارقان آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که برخورد با تخلفات موتورسیکلت سواران چه میزان دغدغه مردم است، گفت: علاوه بر نظرسنجی های انجام شده تنها در یک مورد به شما بگویم که پلیس ۱۱۰ ما روزانه ۳۴ هزار تماس در پایتخت دارد که حدود ۱۰ هزار تماس آن عملیاتی شده و باقی تماس ها درخواست های مردم برای موارد مختلفی است که نظم و انضباط بخشی به موتورسیکلت سواران مهمترین و پرتکرار ترین آن بوده است. ما در این طرح به دنبال قانون مدارکردن موتورسیکلت سواران و رعایت حقوق شهروندی هستیم.

وی ادامه داد: پلیس هیچ مخالفتی با فعالیت موتورسیکلت سواران ندارد و ما حامی این افراد هستیم اما ما از موتورسیکلت سواران قانون مند حمایت می کنیم.

رحیمی در پایان از مردم خواست که در اجرای این طرح با پلیس همکاری کنند. همچنین از مسئولان مختلف نیز خواست که از واکنش های احساسی پرهیز کرده و به وظایف خود در قبال ساماندهی موتورسیکلت سواران توجه داشته باشند. وظایفی که بخشی از آن متوجه شرکت ها و موسسات به کارگیرنده این موتورسیکلت سواران است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایسنا 1ایسنا 2
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا