مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمدعلی نژادیان خطاب به نماینده مرودشت: قبل از سوال از وزیر کشور از خانم زهرا سعیدی بپرسید چرا معاون قوانین مجلس دوره دهم، نامه ایشان و «نشریه صنعت موتورسیکلت» را درباره موتورسواری بانوان پاسخ نداد؟

طبق اعلام سردار رحیمی در طرح انضباطی که از شنبه اجرا می‌شود، موتورسیکلت بانوان به‌دلیل نداشتن گواهینامه توقیف خواهد شد. در این خصوص محمدعلی نژادیان مدیرمسئول ماهنامه صنعت موتورسیکلت خطاب به جلال رشیدی کوچی گفت: قبل از سوال از وزیر کشور مناسب است امروز از خانم زهرا سعیدی مبارکه این واقعیت را سوال کنید که چرا نامه‌ای که به آقای دکتر محمد میرصادقی نوشت، پاسخ داده نشد؟ آیا نامه را به ایشان عودت کردند و وی نامه را پس گرفت؟ آیا فشاری در کار بود؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در سال 1397 برای پیگیری صدور گواهینامه موتورسیکلت بانوان طی یک نامه که از طرف نشریه صنعت موتورسیکلت برای سرکارخانم مهندس زهرا سعیدی نماینده مبارکه در مجلس ارسال شد، ایشان نامه را به دکتر محمد میرصادقی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی ارجاع دادند. بعد از مدتی نیز ظاهرا به‌دلیل بعضی حواشی و مسائل دیگر نامه مذکور از چرخه بررسی در اداره قوانین مجلس خارج شد. اما، با توجه به عدم پاسخ شفاف و توجیه افکار عمومی، محمدعلی نژادیان خواستار پاسخ به این سوال شد که چرا نامه خانم زهرا سعیدی در این خصوص پاسخ داده نشد؟

سه سوال از مسئولان:

  1. چرا دختران ما می‌توانند خلبان شوند، اما موتورسوار نه؟ (پس توانایی دختران ما از مردان کمتر نیست)
  2. چرا زنان ما می‌توانند ترک موتورسیکلت بنشینند، اما، 30 سانت جلوتر نه؟
  3. لطفا پلیس پاسخ دهد نظم رانندگی خودرو بانوان بهتر است یا آقایان؟
عکس خلبان خانم نشاط جهانداری متولد 1368

بیشتر بخوانید:

سردار رحیمی: چهار میلیون و ۳۰۰ هزار موتورسیکلت در تهران داریم که پلیس به هیچ عنوان مخالف فعالیت و تردد آن‌ها نیست/ موتورسیکلت بانوان توقیف خواهد شد


همچنین طبق خبر منتشر شده در ایسنا یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مشکلی از لحاظ قانونی جهت صدور گواهینامه برای بانوان ایرانی نبوده و بنده این موضوع را در قالب طرح سوال از وزیر کشور و ثبت طرح اصلاحیه قانون دنبال خواهم کرد.

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر، نوشت:

‏جدیدا اخباری مبنی بر ممنوعیت موتورسواری بانوان به دلیل نداشتن گواهینامه منتشر شده است.
استناد نیروی محترم انتظامی به تبصره ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۷۵ مجلس است(صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای مردان برعهده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است).‏ با توجه به صدور حکم یکی از شعب دیوان عدالت اداری در سال ۹۸ مبنی بر اجازه صدور گواهینامه برای بانوان ایرانی و اینکه برای موتور سواری و دوچرخه سواری بانوان اصلا منع قانونی وجود ندارد و قید مقرر در ماده ۲۰ نافی صلاحیت آن مرجع مبنی بر اختیارات و وظایف صدور گواهینامه برای زنان نیست‏. به عبارت دیگر اثبات شی نفی ماعدا نمی‌کند. به نظر می‌رسد مشکلی از لحاظ قانونی جهت صدور گواهینامه برای بانوان ایرانی نیست. این موضوع را از دو جهت در مجلس پیگیری خواهم کرد: الف_ نظارتی با طرح سوال از وزیر محترم کشور. ب_ تقنینی با ثبت طرح اصلاحیه قانون و اضافه کردن کلمه زنان.

بیشتر بخوانید:

صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان/ مجلس خیر، دیوان عدالت اداری آری!

چرا بانوان ترک موتور می‌توانند بنشینند، اما 30 سانت جلوتر نه؟

شرط سردار حمیدی برای صدور گواهینامه موتورسیکلت بانوان

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا