مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ مهدی توانگر: نیمی از موتورسیکلت‌های کیش تا نوروز ۱۴۰۱ پلاک گذاری می‌شود

رییس پلیس راهور کیش گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌های شارژی در این جزیره یکی از اولویت های ترافیکی است و در این راستا نیمی از دستگاه‌های موجود تا نوروز ۱۴۰۱ پلاک گذاری می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ مهدی توانگر اظهار داشت: در هفته گذشته تعداد دستگاه های پلاک گذاری شده از ابتدای آغاز طرح تا کنون از مرز یک هزار دستگاه عبور کرد و با توجه به اتمام روند ساخت پلاک ها انتظار می رود نیمی از کار در ۴۵ روز اینده به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: بسیاری از تخلفات رانندگی موتورسیکلت‌ها پس از پلاک ذاری و شاسنامه دار شدن این دستگاه ها به خودی خود حذف می شود چراکه به علت داشتن پلاک و ثبت و اعمال تخلفات راکبان بیشتر قوانین رانمایی و رانندگی را رعایت می کنند.

سرهنگ توانگر یادآور شد: پلیس راهور جزیره نیز در کنار اجرای طرح ساماندهی برخورد را تخلفات موتورسیکلت‌ها را در دستور کار قرار داده اما تا پایان طرح پلاک گذاری آن عده از راکبانی که از کلاه ایمنی استفاده می کنند توقیف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از تصادف های جرحی جزیره به موتورسیکلت و راکبان آن باز می گردد که عمده دلایل آن عدم تعادل، حرکت های مارپیچ و خلاف جهت و رعایت نکردن برخی دیگر از قوانین راهنمایی و رانندگی است گفت: به همین دلیل انتظار داریم راکبان موتور سیکلت استفاده از کلاه ایمنی، سرعت مجاز و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ ایمنی خود در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: هم اکنون در این جزیره حدود هشت هزار دستگاه موتورسیکلت شارژی وجود دارد که سه هزار دستگاه آن از داخل کشور و پنج هزار مورد نیز از خارج از کشور به این جزیره وارد شده که تمام این دستگاه‌ها در یک بازه زمانی باید اهراز هویت،  ساماندهی و پلاک گذاری شود.

رییس پلیس راهنمایی رانندگی کیش همچنین از نوبت دهی اینترنتی پلاک گذاری موتورسیکلت ها در این جزئ ه خبر داد و افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس الکترونیکی https://traffic.kish.ir نسبت به دریافت نوبت خود اقدام کنند.

مراجعه کنندگان به مرکز ساماندهی باید اصل و کپی مدارکی همچون کارت ملی، شناسنامه، سند موتورسیکلت، بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت، فرم یا برگ احراز سکونت در جزیره کیش (کارت کیشوندی، سند اجاره نامه، نامه از محل کار یا تدریس فرزندان) را به همراه داشته باشند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا