مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سعید حوائج اعلام کرد: ۱۶ بهمن ماه، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی واردکننده و تولیدکنندگان انواع موتورسیکلت

اشخاص حقوقی واردکننده و تولیدکنندگان انواع وسائط نقلیه (خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت) مکلفند اظهارنامه مربوط به مالیات و عوارض شماره‌گذاری (اظهارنامه شماره گذاری خودرو) و همچنین مشخصات دقیق وسائط نقلیه فروخته‌شده را تا پانزدهم ماه بعد در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی تکمیل و مالیات و عوارض متعلق به آن را پرداخت نمایند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از رکنا، سعید حوائج با اشاره به قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400/03/02 که از تاریخ 13 دیماه سال جاری لازم الاجرا شده است گفت: در اجرای تبصره (5) ماده (28) قانون مذکور، اشخاص حقوقی واردکننده و تولیدکنندگان انواع وسائط نقلیه (خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت) مکلفند اظهارنامه مربوط به مالیات و عوارض شماره‌گذاری (اظهارنامه شماره گذاری خودرو) و همچنین مشخصات دقیق وسائط نقلیه فروخته‌شده هرماه را حداکثر تا پانزدهم ماه بعد در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir ، تکمیل و مالیات و عوارض متعلق به آن را پرداخت نمایند.

وی تاکید کرد: عدم پرداخت مالیات و عوارض شماره گذاری وسائط نقلیه در مهلت مقرر، موجب جریمه غیرقابل بخشودگی به میزان ده درصد (10%) مالیات و عوارض متعلق و تأخیر در پرداخت آن، مشمول جریمه‌ای به میزان دو درصد (2%) در ماه، نسبت به مالیات و عوارض پرداخت‌نشده و مدت تاخیر از زمان انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه یا سررسید پرداخت مالیات و عوارض، هر یک که مقدم باشد (موضوع ماده (37) قانون مزبور) خواهد بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآور شد: با توجه به تغییر دوره تسلیم اظهارنامه شماره گذاری خودرو از سه ماه به یک ماه به استناد قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده، کلیه اشخاص حقوقی واردکننده و تولیدکنندگان انواع وسائط نقلیه مکلفند « اظهارنامه شماره گذاری وسائط نقلیه»، مربوط به بازه زمانی 1400/10/13 لغایت 1400/10/30 را با توجه به تقارن پانزدهم بهمن ماه با تعطیلات رسمی (جمعه) حداکثر تا روز شنبه مورخ 1400/11/16 با مراجعه به سامانه فوق الذکر تکمیل و نسبت به پرداخت مالیات و عوارض متعلق اقدام نمایند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
رکنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا