پاکستان در سال 2021 نزدیک به 2 میلیون دستگاه موتورسیکلت فروخت/ استانداردهای جدید باعث کاهش تولید شد

بازار موتورسیکلتهای پاکستان در سال 2021 پس از دو فصل نزولی به سرعت بهبود یافت. بازار با فروش 1 میلیون و 720 هزار دستگاه و رشد 14.2 درصدی ، یکی از بهترین نتایج در آسیا بود. هوندا نیز از یاماها سبقت گرفت.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار دو چرخ پاکستان در دهه گذشته با افزایش فروش سالانه بیش از دوبرابر بین سالهای 2012 و 2018 به شدت افزایش یافته است.
معرفی استانداردهای ایمنی جدید، با تاثیر آنها بر قیمتها، و ورود کووید 19، که باعث تعطیلی طولانی مدت کارخانهها شد، بازار را در سال 2019 و 2020 کاهش داد. اما رشد پایه میان مدت همچنان وجود دارد و سال 2021 ثابت می کند. در واقع، در سال 2021، به سومین سطح تاریخ رسید، اگرچه اثرات منفی همهگیر هنوز وجود دارد.
با توجه به عوارض سنگینی که بر واردات تحمیل شده است، تمامی وسایلنقلیه فروخته شده در داخل کشور تولید میشوند. در حالی که این امر باعث ایجاد اشتغال محلی میشود، اثرات منفی این سیاست در استاندارد پایین ایمنی و کیفیت در بازار و قیمتهای نسبی بالا ارائه شده توسط تولیدکنندگان معدودی که در محیط رقابتی کم کار میکنند، آشکار است.
در عرصه رقابتی، برنده 2021 هوندا و رتبه دوم برند محلی یونایتد اتو و سومین شرکت رادپرینس بود. رتبه چهارم سوزوکی 68.3 درصد افزایش یافت، در حالی که یاماها، 29.8 درصد از دست داد.
برای مطالعه اخبار بیشتر درباره صنعت موتورسیکلت پاکستان اینجا را کلیک کنید.
بیشتر بخوانید:
بررسی صنعت موتورسیکلت ویتنام در سال 2021/ دومین بازار بزرگ وسایلنقلیه برقی بعد از چین
بررسی صنعت موتورسیکلت چین در سال 2021/ دگرگونی بازار توسط برقیها
پایان پیام/