مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ احسان مؤمنی: از ابتدای سال 1400 تاکنون حدود ۴۶ درصد از متوفیان مربوط به موتورسواران است

نزدیک به ۵۰ درصد از تصادفات در معابر شهر تهران به موتورسیکلت‌سواران اختصاص دارد که این اتفاق به دلیل بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به وقوع می پیوندد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از همشهری، رئیس اداره تصادفات پلیس راهور فاتب با بیان این آمار به وضعیت تصادفات موتورسواران در سطح معابر شهر تهران اشاره کرد و گفت: «بر اساس بررسی آمار تصادفات منجر به فوت معابر شهر تهران از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۶ درصد از متوفیان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است. اغلب آن‌ها در میان بازه سنی ۱۸ تا ۳۰ سال هستند که در اثر بی‌احتیاطی و عدم رعایت قوانین و همچنین مقررات جان خود را از دست‌داده‌اند.»

سرهنگ احسان مؤمنی در پاسخ به این سؤال که بیشترین فراوانی تصادفات در چه معابری به وقوع پیوسته است، گفت: «نیمی از تصادفات موتورسواران در معابر بزرگراهی رخ می‌دهد که آمار بیشترین تصادفات به بزرگراه‌های امام علی(ع)، شهید چمران، امام رضا(ع) تعلق دارد. متأسفانه در ۶۰ درصد تصادفات رانندگان موتورسیکلت به‌عنوان مقصر حادثه شناخته می‌شوند در صورتی‌ که با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی می‌توانند از بروز این اتفاقات ناگوار پیشگیری کنند.»

او برای پیشگیری از وقوع حوادث به رانندگان موتورسیکلت توصیه کرد: «موتورسواران هنگام رانندگی حتماً از کلاه ایمنی استفاده کنند. از تردد در معابر بزرگراهی، تونل‌های شهری، خط ویژه اتوبوسرانی، پیاده‌روها و خط ویژه دوچرخه بپرهیزند. همچنین موتورسیکلت‌سواران در ساعت شبانه‌روز برای بهتر دیدن و بهتر دیده شدن توسط وسایل نقلیه دیگر چراغ جلو موتورسیکلت را روشن نگه دارند.»

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
همشهری
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا