سردار حميدى: اول باید به تهیه زیرساخت‌های لازم برای توقف موتورسواران بپردازیم و بعد به سراغ پارک نامناسب آن‌ها برويم

جدول تغییرات قیمت موتورسیکلت

پارک موتورسیکلت در گذرگاه‌های عابر پیاده و تردد آن‌ها در این معابر، از جمله اقداماتی است که موجب نارضایتی شهروندان شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از آنا، تهران به عنوان کلانشهر جهان جمعیت نزدیک به ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد. با رشد جمعیت و به دنبال آن افزایش تولید وسایل نقلیه بار ترافیک شهر روز به روز افزوده می‌شود.

البته طبق گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در ۳ سال اخیر باتوجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح کشور و تعطیلی مراکز آموزشی مانند دانشگاه‌ها و مدارس، ترافیک روند کاهشی دارشته که اخیرا با واکسیناسیون سراسری کرونا در کشور و پایین آمدن آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا، بسیاری از کسب و کارها همانند قبل شروع به کار کرده‌اند و در برخی مناطق شهر تهران نظیر مناطق مرکزی، شاهد مشکلات بیشتری نسبت به گذشته هستیم.

از آنجا که روزانه بیش از ۳ میلیون موتور سیکلت سوار در شهر تهران تردد می‌کنند و تخلف‌های زیادی نظیر حرکت در پیاده‌راه، خطوط ویژه و… از سوی آن‌ها صورت می‌گیرد با چنین اقداماتی می‌توان گفت آنها نیز نقش قابل توجهی در ایجاد ترافیک دارند.

آیا پارک موتورسیکلت‌ها در گذرگاه‌های عابر پیاده مجاز است؟

یکی ازتخلف‌هایی که این روزها در مناطق مرکزی پایتخت مشاهده شده، توقف موتورسیکلت‌ها در پیاده‌راه‌ها، محل‌های پارک دوچرخه بیدود و … است که به یک معضل جدید برای عابران پیاده و مغازه‌دارها، تبدیل شده است؛ چراکه دیگر محلی برای عبور و مرور عابران نیست و در مقابل فروشگاه، تنها سیل عظیم مردم قابل مشاهده است.

در همین راستا سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، درباره علت اصلی پارک موتور سیکلت‌ها در گذرگاه‌های عابرپیاده به می‌گوید: «ضعف پارکینگ موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر به صورت کامل مشهود است و نمی‌توان گفت که در هسته مرکزی شهر پارکینگ‌های خوبی وجود دارد، و موتورسواران از این امکان استفاده نمی‌کنند.»

چه مشکلاتی در زمینه پارکینگ موتور سیکلت‌ها وجود دارد؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره علت این معظل ادامه می‌دهد: «ضعف کمبود پارکینگ برای موتورسیکلت سواران در شهر وجود دارد و تا زمانی که جایی برای پارک این وسایل نقلیه در نقاط مرکزی شهر وجود نداشته باشد، راکبان آن‌ها وسایل نقلیه خود را در جایی دیگر پارک و ایجاد مزاحمت می‌کنند.»

وی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای رفع این موضوع وجود دارد می‌گوید: «باید به اصل موضوع که تهیه زیرساخت‌های لازم برای توقف موتورسیکلت سواران است بپردازیم و بعد به سراغ پارک نامناسب آن‌ها رویم.»

آیا مشکلات موتور سیکلت سواران اینجا به پایان می‌رسد؟

البته این موضوع، یکی از مشکلات موتور سیکلت سواران در شهر تهران به خصوص مناطق مرکزی است و یکی از دیگر از مشکلاتی که این روزها به وفور در خیابان‌ها و گذرگاه‌های عابر پیاده مشاهده می‌شود، تردد آن‌ها از گذرگاه‌های عابر پیاده است و بسیاری از شهروندان بابت این موضوع، ابراز ناراحتی می‌کنند.

در همین راستا رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ می‌گوید: «تردد آن‌ها در پیاده‌راه‌ها، عبور از چراغ قرمز، خط ویژه، مناطق ورود ممنوع و … که روزانه در سطح شهر تهران اتفاق می‌افتد و سوالی مبنی‌بر این‌که این موضوع خوب است یا بد مطرح می‌شود.»

وی ادامه می‌دهد: «برخی می‌گویند این موضوع خوب است، چراکه هیچ فردی در زمینه برخورد با این وسایل نقلیه به پلیس کمک نمی‌کند و ما وقتی با موتور سیکلت متخلف برخورد می‌کنیم، مردم از هنگام برخورد پلیس از راکب حمایت می‌کنند همچنین اگر این موضوع بد است، در زمانی که ما با آن‌ها برخورد می‌کنیم، باید از پلیس تشکر کنند.»

حال باتوجه به موارد گفته شده، می‌طلبد که شهرداری تهران و دیگر سازمان‌های مربوطه در جهت تامین پارکینگ مورد نیاز موتور سیکلت سواران و حمایت از پلیس برای برخورد با متخلفان پای کار آیند تا در جهت رفاه حال شهروندان، به خصوص خود موتور سیکلت سواران اقدامات خوبی اندیشیده شود.

پایان پیام/

اولین رسانه رسمی با عنوان و موضوع کارآفرینی در ایران
منبع
آنا
برای مشاهده کارآفرینی پرس اینجا را کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا