مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یوسف حجت: اسقاط موتورسیکلت‌ها به خوبی اجرا نمی‌شود

رئیس اسبق سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تبدیل موتورسیکلت‌های کاربراتوی به انژکتوری و نصب کاتالیست روی آنها امری ضروری و قابل اجراست چراکه می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، یوسف حجت، درباره ضرورت مراجعه موتوسیکلت‌ها به مراکز معاینه فنی و نصب کاتالیست روی آنها، اظهار کرد: درباره موتورسیکلت‌ها باید مسائل اجتماعی را در نظر گرفت و به گونه‌ای با آن مواجه شد که معضل اجتماعی ایجاد نشود چراکه بسیاری از افراد به وسیله موتورسیکلت امرار معاش می‌کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه بخشی عمده موتورسیکلت‌ها کاربراتوری هستند و مراجعه آنها به مراکز معاینه فنی بی‌فایده است بنابراین باید ابتدا به انژکتوری کردن آنها پرداخت همانطور که برای خودروهای کاربراتوری این اقدام صورت گرفت. تولید موتورهای دوزمانه نیز در مقطعی متوقف شد و اکنون که تولید موتورهای کاربراتوری متوقف شده به این معناست که به تدریج موتورهای انژکتوری جایگزین آنها می‌شود که قابلیت نصب کاتالیست هم دارند.

حجت تصریح کرد: البته باید چند سال دیگر برای از رده خارج شدن تدریجی آنها صبر کرد، مانند موتورهای گازی که به تدریج  از رده خارج شد و دیگر در شهرهای بزرگ استفاده نمی‌شوند؛ با این حال باید سیاست‌های از رده خارج کردن موتورسیکلت‌ها را تقویت و خریداران را ملزم به از رده خارج کردن موتور فرسوده به ازای خرید موتور جدید کنیم اما متأسفانه اکنون این سیاست به درستی اجرا نمی‌شود.

وی گفت: اگر به ازای خرید هر موتور جدید انژکتوری، موتور کاربراتوری از رده خارج شود، خروج موتورهای کاربراتوری تسریع و نتیجه خوبی حاصل می‌شود؛ در کنار این گام، باید نصب کاتالیست روی موتورهای انژکتوری در کارخانه الزامی و شماره‌گذاری آنها منوط به نصب کاتالیست باشد.

رئیس اسبق سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: تبدیل موتورسیکلت‌ها به نوع انژکتوری و نصب کاتالیست روی آنها امری ضروری و قابل اجراست چراکه می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا