مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

داریوش گل‌علیزاده: موتورسیکلت‌های انژکتوری ملزم به نصب کاتالیست هستند

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: موتورسیکلت‌های انژکتوری ملزم به نصب کاتالیست هستند و این مهم در روند تولید آن‌ها دیده شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، پیش از ظهر دیروز چهارمین نشست خبری سازمان حفاظت محیط زیست به صورت آنلاین برگزار شد. داریوش گل‌علیزاده که از سخنرانان این نشست بود در رابطه با تامین اعتبارات به منظور مقابله با آلودگی هوا گفت: یکی از دلایلی که مفاد قانون هوای پاک اجرایی نشده است عدم تامین اعتبارات مورد نیاز است, باید توجه داشت که تا زمانی که اعتبارات لازم در این زمینه تامین نشود نمی‌شود با این بحران مقابله کرد.

وی ادامه داد: به منظور مقابله با آلودگی هوا 62 حکم را آماده کرده‌ایم که اگر بودجه لازم برای اجرای آن‌ها تامین شود, طی 2 برنامه 5 ساله شاهد کاهش آلودگی هوا در کشور خواهیم بود.

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست در پاسخ به سوال تسنیم در رابطه با نصب کاتالیست بر روی موتورسیکلت‌ها توضیح داد: بخش عظیم آلودگی تولید شده در موتورسیکلت‌ها به موتورسیکلت‌های کاربراتوری برمی‌گردد که تردد این موتورسیکلت‌ها از سال آینده ممنوع می‌شود.

گل‌علیزاده ادامه داد: موتورسیکلت‌های انژکتوری ملزم به نصب کاتالیست هستند و این مهم در روند نظارت سازمان بر تولید آن‌ها دیده شده است.

وی در رابطه با سوخت مازوت در کشور توضیح داد: سازمان محیط زیست به جز 16 نیروگاه بخاری در 14 استان کشور به هیچ نیروگاهی اجازه سوزاندن مازوت را نداده است. این 16 نیروگاه نیز بر اساس ماده 12 و 23 قانون هوای پاک باید ملزم به رعایت سقف تولید آلایندگی و نصب تجهیزات کاهش آلاینده هستند. سازمان واحدهای متخلف را شناسایی و توسط مراجع قضایی تحت پیگرد قانونی قرار داده است.

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست گفت: طی سال‌های گذشته 5 نیروگاه در استان های تهران، البرز و اصفهان به دلیل عدم رعایت ضوابط زیست محیطی پلمب بودند، در حال حاضر 2 مشعل از نیروگاه اصفهان فک پلمب شد، همچنین مخازن نیروگاه بعثت تهران نیز از سال 93 پلمب شده است، همچنین نیروگاه منتظر قائم در کرج نیز که در 3 سال گذشته مصرف مازوت نداشته است, هفته گذشته فک پلمب شده است.

گل‌علیزاده افزود: هیچ نظارتی بر واحدهایی که مصرف مازوت دارند انجام نمی‌شود و به دلیل اینکه پالایشگاه‌های ما فرسوده هستند، 24 درصد محصولات نهایی آن‌ها مازوت است و این در حالی‌ است که در پالایشگاه‌های دنیا این عدد 12 درصد است.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گاز تولیدی کشور در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود, تصریح کرد: 5 درصد از مشترکین پر مصرف اندازه سایر مشترکین انرژی مصرف می‌کنند و نظرات درستی بر سقف مصرف آن‌ها وجود ندارد.

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست در رابطه با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در کشور خاطرنشان کرد: سازمان برنامه بودجه و سازمان محیط زیست راهکارهای کاهش آلودگی در عسلویه را ارائه کرده‌اند و مشخص شده با حذف فلر، حدود 63 درصد از گازهای آلاینده به ویژه گاز SO2 کاهش می‌یابد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا