مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار حمیدی درباره تلفات موتورسواران توضیح داد

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: براساس آمار، ۴۱۱ نفر در ۹ ماهه اخیر از جمله عابران، موتورسیکلت سواران و سرنشینان وسایل نقلیه جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده اند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار حمیدی دیروز در نشست خبری، گفت: ۳۸ درصد جان باختگان معادل ۱۵۴ نفر در بخش عابران پیاده، ۴۶ درصد جان باختگان معادل ۱۹۰ نفر در بخش موتورسیکلت سواران و ۶۷ نفر معادل ۱۶ درصد از سرنشینان خودرو و راننده جان خود را در تصادفات رانندگی از دست داده اند.

وی گفت: همچنین در ۹ ماهه امسال، ۴۲ درصد تصادفات به خاطر توجه نکردن به جلو، ۲۹ درصد تصادفات به خاطر توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقیله، ۶ درصد به خاطر رعایت نکردن حق تقدم بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: توجه نکردن به جلو که بیشترین درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است به خاطر استفاده از تلفن همراه و یا صحبت با سرنشینان بوده است.

سردار حمیدی گفت: وضعیت ترافیک در ماه‌های کرونایی تقریباً کاهش یافته بود، اما با گسترش واکسیناسیون مجدداً ترافیک در تهران گسترش پیدا کرد، گرچه ترافیک به دوران قبل از کرونا نرسیده، اما در حال افزایش است.

وی افزود: هم اکنون میزان ترافیک در پایتخت نسبت به سال ۹۸ (بدون کرونا) شاهد کاهش ۱۰ درصدی است که با افزایش تعداد خودرو‌ها و متأسفانه از رده خارج نشدن خودرو‌های فرسوده در سال‌های آینده شاهد افزایش فوق العاده ترافیک خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تصادفات گفت: برابر اعلام پزشکی قانونی در ۹ ماهه گذشته گرچه میزان فوتی‌ها افزایش یافته، اما باز هم برای سومین سال متوالی تعداد کشته‌ها به مراتب از سال‌های گذشته کمتر است.

 طرح کنترل جناغی بزرگراه ها، تردد‌ها را منظم کرده است 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اجرای طرح کنترل جناغی بین بزرگراه‌ها موجب شده است تا تردد بین بزرگراهی منظم‌تر و بار ترافیکی در این بخش‌ها کنترل شود.

سردار حمیدی در نشست خبری افزود: برای جلوگیری از تردد رانندگان خاطی و این که به قول خودشان تعدادی راننده به عنوان این که با عجله و زودتر از دیگران می‌خواهند از طریق رمپ و لوپ‌ها و خارج از قوانین تردد به اصطلاح زرنگی کنند و با عدم رعایت حق تقدم وارد بزرگراه شوند، این کار جلوی این رانندگان زرنگ را می‌گیرد.

وی گفت: دو هفته‌ای است که این طرح آغاز شده است و تا چند روز گذشته که مأموران در ۱۵ جناغی بزرگ مستقر بودند فقط کارشان تذکر و ارشاد بود، اما دو سه روزی است که جریمه در حال اعمال است و رانندگان خاطی ۵۲ هزار تومان جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: البته با شهرداری تهران صحبت کرده ایم که برای کنترل جناغی‌ها که در اولویت هستند (۱۵ جناغی) دوربین‌های کنترل برای اعمال جریمه نصب شود.

سردار حمیدی در خصوص برخورد با رانندگانی که حرکات مارپیچ دارند و با سرعت در بزرگراه‌ها تردد می‌کنند، گفت: گشت‌های نامحسوس همچنان در حال انجام وظیفه هستند و در یک ماه گذشته ۵۰۰ خودرو متوقف شده اند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از چنین حرکاتی از اعمال توقیف ساعتی خودرو برای رانندگان متخلف تا اعزام به پارکینگ را درنظر گرفته ایم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همچنین طرح کنترل خطوط اضطرار در تونل‌ها در حال اجراست و با رانندگانی که از خطوط اضطرار در تونل‌ها تردد کنند، برخورد می‌شود، زیرا تخلف این رانندگان علاوه بر بار ترافیکی موجب حوادثی در تونل‌ها می‌شود.

 تذکر پلیس راهور به ۹ شرکت باری 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به ۹ شرکت باری که تردد کامیون‌ها و میکسر‌های بتن خود را کنترل نمی‌کنند تذکر جدی می‌دهیم که در صورت عدم رعایت براساس قانون جلوی فعالیت آن‌ها گرفته خواهد شد.

سردار حمیدی در جمع خبرنگاران افزود: در مورد اخیر حادثه‌ای که در بزرگراه ستاری از سوی وسیله نقلیه باری صورت گرفت و موجب حادثه شد که مربوط به شرکت آسیا بتن بود از این شرکت شکایت کرده ایم برغم این که چندین بار تذکر داده بودیم، اما رعایت نکرد و در حال تعطیلی شرکت هستیم.

وی گفت: تردد خودرو‌های باری نیز تحت کنترل پلیس است و در حال حاضر تردد فقط شب‌ها صورت نمی‌گیرد بلکه با توجه به ضرورت تردد خودرو‌های باری از جمله مواد غذایی، سوخت و یا حمل بتن در مناطقی که موجب ترافیک نمی‌شود را با نظارت پلیس عبور می‌دهیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص آلودگی هوای پایتخت افزود: نظارت پلیس بر روی خورو‌های دودزا با شدت انجام می‌گیرد و در ۹ ماهه امسال ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بار خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی بودند را جریمه کردیم.

سردار حمیدی ادامه داد: در این مدت هزار و ۵۰۰ دستگاه خودروی دودزا پلاک آن‌ها از سوی پلیس برداشته شد و پلاک اعزام به تعمیرگاه نصب شد.

وی افزود: همچنین پلیس با نظارت بر خودرو‌ها هزار و ۱۲۰ دستگاه معاینه فنی داشتند، اما خودروی آن‌ها دارای مشکل بود بنابر این معاینه فنی آن‌ها باطل شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره دست کاری پلاک‌ها نیز گفت: مخدوش کردن پلاک در دوران کرونایی با توجه به محدودیت‌ها زیاد بود، اما با کاهش محدودیت‌ها این موضوع به مراتب کمتر شد، اما همچنان برخی از رانندگان اقدام به این تخلف می‌کنند که در مدت ۹ ماه گذشته ۴۶۰ هزار خودرو اعمال قانون شدند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرگزاری صدا و سیما
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا