مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمود سیجانی: قم یکی از قطب‌های تولید موتورسیکلت در کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به اینکه ۴۵۰ طرح بالای ۶۰ درصد در قم در حال تکمیل است، گفت: ۲۳۳۹ واحد صنعتی در قم وجود دارد که با توجه به این که در کشور ۷۵ هزار واحد وجود دارد، ۳ درصد صنعت کشور در قم وجود دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمود سیجانی پیش از ظهر امروز در سی و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن امام جواد استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: نرخ بیکاری در تابستان سال جاری در استان قم 8.5 درصد است و در این میان قم 1.63 درصد جمعیت کشور را دارد.

وی ادامه داد:  7 شهرک دولتی ، 3 شهرک خصوصی، 4 ناحیه، 3 شهرک تخصصی، 2 شهرک صنفی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان قم وجود دارد.
3 درصد صنعت کشور در قم است

سیجانی ابراز داشت:  2339 واحد صنعتی در قم وجود دارد که با توجه به این که  در کشور 75 هزار واحد وجود دارد، 3 درصد صنعت کشور در قم وجود دارد.
وی ادامه داد: 61 هزار و 668 نفر  در صنعت قم اشتغال دارند که سهم خوبی در زمینه اشتغال استان دارند.

قم  یکی از قطب های تولید موتورسیکلت در کشور است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: لاستیک و پلاستیک، چسب، مبلمان، قطعه سازی، صنایع غذایی، نساجی، چاپ و نشر، فرش دستباف، موتورسیکلت، لوازم خانگی، معدن، شکلات و  سوهان از جمله صنایع استان هستند.

وی بیان کرد: برای ایجاد ارزش افزوده از صنعت چوب و مبلمان شهرکی در نظر گرفته شده است و علاوه بر این قم بعنوان یکی از قطب های موتورسیکلت های کشور از مونتاژ صرف به سمت قطعه سازی  و تولید موتورسیکلت های برقی رفته است.

450طرح در قم در حال تکمیل است

سیجانی با اشاره به وضعیت طرحهای در دست اجرای صنعتی و معدنی بیان داشت: 450 طرح بالای 60 درصد در قم در بخش های طرح های فولادی و آهنی، ساخت انواع محصولات پلاستکی، الیاف، لوازم خانگی، صنایع فلزی و صنایع غذایی در حال تکمیل است.

وی با بیان این که سالانه حدود 200 واحد صنعتی به ظرفیت صنعتی استان افزوده می شود، تصریح کرد: 792 واحد صنعتی قم نیمه فعال، 275 واحد راکد، 1272 واحد فعال است از مجموعه 2339 واحد صنعتی قم در قم هستند.

سیجانی ابراز داشت: در 9 ماه گذشته287 مصوبه ستاد تسهیل استان داشته که 85 درصد از آن اجرایی شده و از 72 واحد بازدید بعمل آمده است.
وی تصریح کرد: 1600 میلیارد تومان سهم از تسهیلات است که 779 میلیارد تومان صنعت پرداخت، 884 میلیارد تومان به بخش گردشگری پرداخت و 80 درصد جذب شده است.

سیجانی تصریح کرد: کمبود مواد اولیه و نوسانات ارز، کمبود زیرساخت های مورد نیاز، پرداخت ناچیز بانک در بخش سرمایه ثابت، عدم پرداخت به موقع مطالبات واحدهای تولیدی از شرکت های دولتی، از چالش های بخش صنعت قم  است.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
قم فردا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا