مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کاواساکی 3 موتورسیکلت برقی تا سال 2022 تولید می‌کند

کاواساکی تایید کرده است که سه موتورسیکلت برقی را در سال آینده عرضه خواهد کرد. ممکن است کاواساکی در زمینه نوآوری موتورسیکلت‌های برقی پیشرو نباشد، اما برنامه‌های اخیر حداقل نشان می‌دهد که این شرکت آخرین تولید کننده موتورسیکلت بزرگ نخواهد بود که آینده حمل‌ونقل الکتریکی را در آغوش می‌کشد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کاواساکی ماه گذشته اعلام کرد که تا سال 2035 کاملاً برقی خواهد شد و به‌نظر می‌رسد که پیشرفت سریع‌تر از آن‌چه پیش‌بینی می‌شد در حال انجام است. زیرا، کاواساکی اکنون می‌گوید که در سال 2022 سه مدل الکتریکی عرضه خواهد کرد.

انتظار می‌رفت این شرکت اولین موتورسیکلت الکتریکی خود را امسال در ایکما 2021 ایتالیا به نمایش بگذارد. اما، افسوس که حتی نمونه اولیه الکتریکی که چندین سال است در بخش تحقیق‌وتوسعه کاواساکی در حال کار بوده است، ظاهر نشد.

همانطور که هیروشی ایتو، مدیرعامل کاواساکی در نمایشگاه موتورسیکلت ایکما میلان 2021 به بازدیدکنندگان گفت:

اکنون می‌خواهم تعهد جدیدی را با شما به اشتراک بگذارم: سال آینده در سال 2022، حداقل سه وسیله‌نقلیه الکتریکی را در سطح جهان به نمایش خواهیم گذاشت. این یک وعده است.

بنابراین، اگرچه به نظر می‌رسید کاواساکی در زمینه برقی‌سازی موتورسیکلت‌ها عقب مانده است، اما به‌نظر می‌رسد که آن‌ها به اندازه کافی به آنچه در دست دارند اعتماد دارند و وعده سه وسیله‌نقلیه جدید را در سال مدل 2022 که به سرعت در حال نزدیک شدن است را می‌دهند.


بیشتر بخوانید:

هفتاد و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دوچرخ ایکما با حضور بیش از 820 برند و غرفه‌دارانی از 36 کشور مختلف افتتاح شد


کاواساکی هنوز هم نسبت به بقیه موتورسیکلت‌های ژاپنی کمی برتری دارد. شاید یاماها و هوندا سال‌ها است که با اسکوترهای برقی بازی می‌کنند، اما هیچ‌کدام متعهد نشده‌اند که تا اوایل سال آینده (یا اصلاً) یک موتورسیکلت برقی فول سایز را به بازار عرضه کنند.

با توجه به اینکه کاواساکی متعهد شده است تا سال 2035 تمام موتورسیکلت های خود را به برق کامل تبدیل کند، زمان آن فرا رسیده است که این شرکت در نهایت اولین موتورسیکلت برقی خود را عرضه کند.

هر چهار شرکت بزرگ ژاپنی قبلاً کنسرسیومی برای توسعه باتری‌های قابل تعویض برای موتورسیکلت‌های برقی امضا کرده بودند، اگرچه ما هنوز هیچ مدرک ملموسی مبنی بر پیشرفت آن توافق ندیده‌ایم.

علاوه‌بر وسایل‌نقلیه الکتریکی، کاواساکی در حال تلاش برای دستیابی به یک جامعه بی‌کربن، به همه گزینه‌ها نیز نگاه می‌کند. یک نمونه موتور هیدروژنی است. در ژاپن، تمام صنایع تحت حمایت دولت تلاش زیادی برای تبدیل هیدروژن به یک جایگزین انجام می‌دهند. گروه کاواساکی نقش کلیدی را در این پروژه بر عهده می‌گیرد و در تولید، حمل و نقل، ذخیره و استفاده هیدروژن پیشرو است و همین اواخر، در 13 نوامبر، کاواساکی موتورز تصمیم گرفت اولین گام‌ها را در توسعه پیشرانه موتورسیکلت هیدروژنی با یاماها بردارد.

خوشحالیم که تیم سبز در حال ارزیابی سایر اشکال حمل‌ونقل تمیزتر است و کلاه خود را فقط روی موتورسیکلت‌های برقی آویزان نمی‌کند. این واقعیت که آن‌ها در حال توسعه یک پیشرانه موتورسیکلت با نیروی هیدروژنی همراه با یاماها هستند، می‌گوید که نیروی هیدروژنی می‌تواند نزدیک‌تر از آن چیزی باشد که بسیاری تصور می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

تمام موتورسیکلت‌های شرکت جدید «کاواساکی موتورز» تا سال 2035 برقی می‌شوند

برای مطالعه اخبار بیشتر درباره کاواساکی اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
ElectrekElectrekAdvrider
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا