مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرهنگ علی نام درست: استفاده از کلاه ایمنی ۶۲ درصداز صدمات را در تصادفات موتورسیکلت سواران کاهش می‌دهد

رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۹۳ درصد موتورسواران به علت ضربات وارده به سر و گردن جان خود را از دست می‌دهند، که استفاده ازکلاه ایمنی ۶۲ درصدازصدمات رادر تصادفات موتورسیکلت سواران کاهش می‌دهد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی نام درست  رئیس پلیس راهور سیستان و بلوچستان  بیان داشت: با توجه به اینکه موتورسیکلت فاقد هرگونه حفاظ برای محافظت از جان راکبان آن است، اگر موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده کنند صدمات ناشی از ضربه به سر قطعاً کاهش چشمگیری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: استفاده از کلاه ایمنی استاندارد، سرعت ضربه به جمجمه و نیز شدت ضربات را کاهش می‌دهد به گونه‌ای که مانع برخورد شدید مغز با جمجمه در اثر ضربه وارد شده به سر می‌گردد؛ کلاه ایمنی استاندارد، نیروی ضربه رادرسطح بزرگتری پخش می‌کند تا این نیرو روی ناحیه خاصی از جمجمه متمرکز نشده و از فشار ایجاد شده کاسته شود.

رئیس پلیس راهور استان افزود: باتوجه به اینکه ۸۵ درصد ازافرادی که ازموتورسیکلت استفاده می‌کنند، برای رفع معیشت وتأمین نیاز زندگی است توصیه می‌شودباید قانون را رعایت کنند چراکه استفاده از کلاه ایمنی ضامن سلامتی آنان و باعث کاهش تلفات ناشی از سوانح رانندگی خواهد شد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا