مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار هادیانفر: ۹۰ درصد موتورسیلکت‌ها در سن فرسودگی قرار دارند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: از ۱۲ میلیون موتورسیکلت تقریبا ۹۰ درصد در سن فرسودگی قرار دارند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبرخودرو، سردار سرتیپ سید کمال هادیانفر درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل افزود: ۳۶ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم که بخش زیادی از این‌ها در شرایط سن فرسودگی هستند.

وی ادامه داد: فرسودگی موتورسیلکت‌ها مشکلات زیادی را برای ترافیک ایجاد کرده اند از آن جهت که خودرو و موتور سیکلتی که سالیانه با تولید داخل وارد کشور می‌شود خروجی تحت عنوان اسقاط وسیله نقلیه فرسوده نداریم و آنچه هم اتفاق افتاده در برخی از سال‌ها ۱۲ تا ۱۶ هزار خودرو بوده در حالی که تقریباً سالانه یک و نیم میلیون موتور و خودرو به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می‌شود و این شرایط ترافیک را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: هم اکنون بحث آلودگی هوا با جدیت بیشتری مطرح می‌شود و تردد وسایل نقلیه موتوری هم سبب بیش از ۸۰ درصد آلودگی هاست و شرایط را تشدید می‌کنند.

سردار هادیانفر افزود: پیشنهاد ما این است که نشست فوق العاده‌ای برای پیشگیری و پایش آلودگی هوا درروز‌های آخر پاییز و زمستان برگزار و راهکار‌های عملی ارائه و مصوبه‌ها به کلانشهر‌ها ابلاغ شود و هر چه زودتر پیشگیری‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: آنچه که در قانون هوای پاک دنبال می‌شود بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است که البته محدودیت منابع شامل همه دستگاه هاست که گرفتاری‌هایی در این حوزه داریم.

بیشتر جریمه‌ها مربوط به خودرو‌های فاقد معاینه فنی است

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: درصد زیادی از جرایم، مربوط به خودرو‌های فاقد معاینه فنی است.

سردار سرتیپ سید کمال هادیان فر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: شاید جدی‌ترین بخش قانون هوای پاک نیز همین اعمال جریمه هاست که اعمال می‌شود و البته ما این را خیلی نمی‌پسندیم.

وی ادامه داد: در ماده ۸ قانون هوای پاک آمده است باید برای نوسازی ناوگان به رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها تسهیلات پرداخت کنیم و هم اکنون در بحث موتورسیکلت‌ها که ۸۵ درصد آن‌ها در کشور کار معیشتی انجام می‌دهند و کار تفریحی نمی‌کنند این تسهیلات برای همه مورد نیاز است.

سردار هادیانفر افزود: تسهیلات برای نوسازی ناوگان از سال ۹۶ پرداخت نشده است، اما اعمال جریمه پلیس جزء مطالبات قانونی بوده است که انجام می‌شود.

سردار هادیانفر در ادامه به توقیف وسایل نقلیه اشاره کرد و گفت: از ۷۰۹ هزار موتورسیکلتی که در پارکینگ‌های کشور است ۸۵ دصد در سن فرسودگی قرار دارد و باید اسقاط شود، اما موانعی که در بحث اسقاط وجود دارد مشکل ایجاد کرده است و کندی بسیاری را در این مورد شاهد هستیم.

وی درباره مدیریت ترافیک هم گفت: خواسته ما از مردم این است که با کاهش بیماری کرونا از ناوگان عمومی استفاده کنند و کمتر از خودرو‌های شخصی استفاده شود تا بتوانیم ترافیک را مدیریت و روان سازی کنیم و کاهش آلودگی نیز اتفاق بیفتد.

رئیس پلیس راهور گفت: از هر ۱۰ خودرو هشت تا تک سرنشین هستند و این روند ترافیک را دچار اختلال می‌کند به ویژه که معابر ما کشش تردد این تعداد خودرو را ندارد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرخودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا