بهمن ضیاءمقدم: موتورسیکلتهای کار و خیابانی تولید داخل قادر به پاس کردن استانداردهای روز دنیا هستند!
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران ضمن اشاره به اعمال 27 نوع استاندارد برای موتورسیکلتهای موجود در کشور گفت : برندهای موتورسیکلت وارداتی به داخل کشور از برندهای معتبر و به روز دنیا هستند و حتی آن دسته از موتورسیکلتهای کار و خیابانی تولید داخل نیز قادر به پاس کردن استانداردهای روز دنیا هستند.
به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، بهمن ضیاء مقدم در خصوص تفاوت موتورسیکلتهای سنگین با سایر موتورسیکلتها اظهار داشت: سیلندر موتورسیکلتهای تولیدی در داخل کشور از حداکثر حجمی برابر با 250 سیسی برخوردار هستند و این نوع موتورسیکلتها در داخل شمارهگذاری میشوند، اما موتورسیکلتهای با حجم بیش از 250 سیسی، مجوز تولید و تردد در داخل کشور ندارند.
وی افزود: موتورسیکلتهای سنگین نوعی از موتورسیکلتهای ورزشی هستند که واردات آنها نیازمند صدور مجوز است و در پیستهای موتورسواری کاربرد دارند، بنابراین تردد شهری آنها با ممنوعیت مواجه است، مگر در مسائل امنیتی و پس از دریافت مجوز تردد.
دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت ایران گفت: موتورسیکلتهای موجود در کشور از بیش از 27 استاندارد برخوردار هستند و بسیاری از شرکتهای داخلی نیز نسبت به واردات برندهای معتبر و روزدنیا ورود کردهاند، هر چند شاید به دلیل قیمت بالای آنها، حجم بالایی را دربرنگیرند. آن دسته از موتورسیکلتهای کار و خیابانی نیز قادر به پاس کردن استانداردهای روز دنیا هستند.
ضیاء مقدم در خصوص وضعیت تامین قطعه تایر در صنعت موتورسیکلت تصریح کرد: تایر مصرفی در برخی از مدلهای موتورسیکلتهای داخلی تحت عنوان تایرهای خاص که تیراژ پایینی نیز دارند، در داخل ساخته نمیشوند و بر همین اساس نسبت به واردات این تایرها، پس از دریافت تاییدیه عدم ساخت از سوی سازندگان و با توجه به فصول مختلف تعرفهای مندرج در قانون و مقررات صادرات و واردات، اقدام میشود.
وی در پایان در خصوص وضعیت تولید داخلی و واردات تایرهای موتورسیکلت خاطرنشان کرد: بیشترین میزان تایرهای موردنیاز در صنعت موتورسیکلت در داخل کشور به تولید میرسد و درصد اندکی نیز به دلیل گل، سایز و تیراژ اندک، ساخت داخل آنها توجیه اقتصادی ندارد که پس از دریافت مجوز عدم ساخت نسبت به واردات آنها اقدام میشود.
پایان پیام/