مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

64 درصد از موتورسیکلت‌های پایتخت از رده خارج هستند

به گزارش موتورسيكلت نيوز،‌ شهربانو امانی در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران به موضوع عدم ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پایتخت اشاره کرد و بیان داشت‌: موتورسیکلت‌ها بخش عمده‌ای از وسایل تردد در شهر را به خود اختصاص داده در حالی که ضریب ایمنی پایین داشته و استفاده از آن تلفات زیادی سالانه بر جا می‌گذارد.

وی افزود: 2.4 میلیون موتورسیکلت در تهران تا پایان سال 96 شماره‌گذاری شده و براساس آمارهای غیررسمی تعداد موتورها 3.5 میلیون مورد است.

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌ 99 درصد از موتورهای تهران کاربراتوری بوده، 64 درصد آنها از رده خارج هستند همچنین این موتورسیکلت‌ها سهم زیادی در ایجاد آلاینده‌های متحرک دارند.

امانی تصریح کرد: هر موتورسیکلت کاربراتوری در هر کیلومتر حدود 15 گرم آلودگی ایجاد می‌کنند و آلودگی آنها 7 برابر خودروی استاندارد یورو 4 است.از طرفی این وسایل سبب آرامش مردم شده و راکبان آنها تخلفات زیادی همچون عبور از چراغ قرمز و حرکت خلاف جهت دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تلاش‌های زیادی انجام داده ولی کافی نبوده است گفت:‌متولیان فرهنگ باید به این موضوع توجه کنند کم‌کاری در این راستا صورت گرفته و مردم ما که عمق فاجعه عاشورا را درک و قله‌های فرهنگی را فتح کرده آموزش شهروندی برای آنها بسیار حائز اهمیت است و باید همچون موضوع خود را به مسئله موتورسیکلت‌ها نیز وسواس به خرج داد.

این عضو شورای شهر تأکید کرد: ضبط و توقیف موتورسیکلت‌ها معضل را حل نمی‌کند و باید چاره‌اندیشی کنیم از اقدام سلبی خودداری کنیم همچنین لازم است شهرداری تهران گزارشی در این زمینه به شورای شهر ارائه دهد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا