مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفى نسل دوم موتورسیکلت برقی لیتو سورا

به گزارش موتورسيكلت نيوز، شرکت لیتو (Lito Motorcycles) سازنده موتورسیکلت‌های الکتریکی است که در سال ۲۰۰۹، کار خود را از شهر مونترال آغاز کرد. دو سال بعد، شرکت لیتو اولین موتور مفهومی خود با نام سورا (Sora) را معرفی کرد. این موتورسیکلت با شعار اولین سوپربایک الکتریکی رونمایی شد. سورا موتورسیکلتی گران‌قیمت با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار بود که از عناصر طراحی مدل‌های سفارشی بابر (Bobber) و موتورهای کلاس استریت فایتر الهام گرفته بود. حالا پنج سال پس از معرفی اولین نسل از موتورسیکلت سورا، شرکت لیتو نسل دوم این مدل را هم معرفی کرده است.

موتور Sora 2.0 که در گردهم‌آیی کوئِیل (Quail Motorcycle Gathering) معرفی شد، از موتور آهن‌ربای دائم سه‌فازی بهره می‌برد که با بسته‌ی باتری‌های ۱۸ کیلووات‌ساعتی هماهنگ شده است. پیشرانه‌ی به‌روزرسانی‌شده‌ی نسل دوم سورا اکنون شعاع مسافتی ۲۸۸ کیلومتر را فراهم می‌کند که درمقایسه‌با نسل قبلی، ۵۰ درصد افزایش یافته است. علاوه‌براین، روند شارژ باتری‌ها هم ۵۰ درصد بهبود یافته و اکنون در پنج ساعت کاملا شارژ می‌شود.

با وجود به‌روزرسانی بسته‌ی باتری‌ها، سورا اکنون کاهش وزن ۱۰ کیلوگرمی را درمقایسه‌با نسل قبل تجربه کرده و به وزن ۲۲۰ کیلوگرم رسیده است. این محصول جدید ۱۰۸ اسب‌بخار قدرت و ۸۹ نیوتن‌متر گشتاور دارد و فقط در سه ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد. همچنین، حداکثر سرعتاین موتورسیکلت الکتریکی ۱۹۲ کیلومتربرساعت است. شاسی این مدل از آلیاژ 6061-T6 آلومینیوم و زنجیر آن از بادوام‌ترین مواد موجود در بازار ساخته شده‌اند. دوشاخ‌های تنظیم‌شونده‌ی ۴۸ میلی‌متری برند اولینز به‌همراه کمک‌فنرهای مونوشاک، ساختار اصلی سیستم تعلیق را تشکیل می‌دهند.

وظیفه‌ی ترمزگیری در چرخ‌های جلو بر‌عهده‌ی دیسک‌های ۳۲۰ میلی‌متری است که با کالیپرهای چهار پیستون هماهنگ شده‌اند. در قسمت عقب نیز، از دیسک‌های ۲۳۰ میلی‌متری استفاده‌شده که با کلیپرهای دو پیستون هماهنگ شده‌اند. سیستم ترمز این موتورسیکلت با همکاری شرکت برینجر به‌صورت اختصاصی برای موتورسیکلت سورا ساخته‌ شده است. رینگ‌های نسل دوم سورا را شرکت روتوباکس از جنس فیبرکربن ساخته‌ شده‌ است. این رینگ‌ها در لاستیک‌های میشلن قرار گرفته‌اند.

همانند نسل اول سورا، جدیدترین موتورسیکلت لیتو هم از بدنه‌ی فیبرکربنی بهره می‌برد. ازجمله قطعات فیبرکربنی بدنه می‌توان به پوشش میانی، جعبه‌دنده، تسمه و چرخ‌دنده‌ها و چراغ‌ اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های جذاب این موتور می‌توان به حسگر دنده‌‌عقب، نمایشگر ۵.۷ اینچی LCD با قابلیت اتصال به بلوتوث و وای‌فای و راهیاب ماهواره‌ای، پشت‌آمپر ساخت موتوگجت و چراغ‌های LED هوشمند اشاره کرد. علاوه‌براین، نمایشگرها و اهرم‌ها و آینه‌ها را شرکت ریزوما ساخته‌‌ است. همچنین، موتورسیکلت سورا از صندلی تنظیم‌شونده برقی با ۱۰ سانتی‌متر دامنه‌ی حرکتی بهره می‌برد.

نسل دوم موتورسیلکت سورا با ضمانت‌نامه‌ی دوساله به‌همراه ضمانت جداگانه‌ی پنج‌ساله برای باتری‌ها عرضه خواهد شد. خدمات موتورسیکلت شامل برداشتن و تحویل آن به مشتری می‌شود. شرکت لیتو نسل دوم موتورسیکلت سورا را در تعداد محدود ۲۰ دستگاه و به‌صورت دست‌ساز تولید خواهد کرد. هرکدام از این موتورها بدون درنظرگرفتن هزینه‌ی ارسال، ۸۲,۲۵۰ دلار قیمت خواهند داشت. با این مبلغ، هم‌اکنون می‌توان موتورسیکلت‌هایی نظیر هارلی دیویدسون لایووایر و زیرو SR/F و سوپربایک لایتنینگ استرایک نسخه‌ی فیبرکربن را خرید. ثبت سفارش این موتورسیکلت آغاز شده و اولین نمونه‌های آن در تابستان عرضه خواهد شد.

نويسنده: ارشيا شيخ الاسلامى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا