مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

اسطوره ایتالیایی مسابقات موتورسواری جهان به پایان خط رسید

«دکتر» اسطوره موتوجی‌پی پس از تایید بازنشستگی خود در روز پنجشنبه و در کنفرانس خبری گرندپری اتریش اعلام کرد که سال 2021 آخرین سال حضور او در مسابقات خواهد بود. 

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از تسنیم، والنتینو روسی با گذراندن 26 فصل یکی از باشکوه‌ترین ورزشکاران در مسابقات موتورسواری بوده و یکی از موفق‌ترین موتورسواران جهان است که در مسابقات جهان 9 بار به عنوان نخست دست پیدا کرده است هفت عنوان قهرمانی آن در مسابقات موتوجی پی بوده است. او  تنها موتورسوار حرفه‌ای تاریخ است که در 4 کلاس مختلف مسابقات قهرمانی جهان به عنوان نخست رسیده است.

والنتینو روسی که در دنیای موتوجی پی القاب مختلفی از جمله «دکتر» دارد در نشست خبری گفت: تصمیم گرفتم که در انتهای فصل به کار خود پایان بدهم. متاسفانه این آخرین نیم‌ فصل من به عنوان موتور سوار موتوجی پی خواهد بود. دانستن اینکه من سال آینده من با موتور مسابقه نمی‌دهم، بسیار دشوار است و لحظه بسیار غم‌انگیزی است. فکر می‌کردم این کار برای بیش از 30 سال ادامه خواهم داد.

معروف‌ترین لقب والنتینو روسی، دکتر (The Doctor) است که به خاطر برخورد سرد و بی‌تفاوت او با مخالفانش و نیز به دلیل خونسردی و آرامش در مسابقات فعلی در مقایسه با عملکرد آتشین و متعصبانه در دوران کار در کلاس 125 سی‌سی و 250 سی‌سی او را این‌گونه می‌خوانند. خود او معتقد است که لقب دکتر به این خاطر است که نام خانوادگی اکثر دکترها در ایتالیا، روسی است. بر خلاف اکثر موتورسواران که اسم اصلی خود را در پشت لباس خود ثبت می‌کنند روسی از «دکتر» در پشت لباس خود استفاده می‌کند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تسنیم
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا