مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دعوای شدید خانوادگی در دو شرکت معروف تولیدکننده موتورسیکلت بر سر استفاده از یک برند

تنش در خانواده مونجال در حال شکل‌گیری است و ناوین و پاوان بر سر استفاده از مارک هیرو برای وسایل‌نقلیه الکتریکی رویه‌روی هم ایستاده‌اند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، ناوین مونجال، مدیرعامل Hero Electric، گفت: او آماده است تا در صورت ورود عموی خود پاوان مونجال (رهبر شرکت Hero MotoCorp) به فضای دوچرخ الکتریکی، مبارزه کند. این دو شرکت که توسط خانواده مونجال اداره می‌شوند، جدا از هم هستند و هرکدام در بخش‌های مختلف خود رهبران بازاراند.

در واقع Hero MotoCorp، بزرگ‌ترین تولیدکننده دو چرخ در هند در حال آماده‌سازی برای ورود به فضای دو چرخ برقی است و هیرو الکتریک رهبر بازار در بخش دو چرخ الکتریکی (E2W)، آماده جلوگیری از ورود Hero MotoCorp است.

ناوین مونجال مدیرعامل هیرو الکتریک، گفت:

هر کسی حتی Hero MotoCorp اگر بخواهد دوچرخ برقی تولید کند ما استقبال می‌کنیم. اما، غیر از هیرو الکتریک هیچ کس دیگری مجاز به استفاده از نام هیرو در این وسایل‌‍نقلیه (برقی) نیست. ما به هیچ‌وجه از این بابت نگران نیستیم. زیرا، توافق‌نامه کاملاً روشنی در خانواده وجود دارد و در سال 2010 در مورد نحوه استفاده از مارک‌ها تجدید ساختار کردیم. از نظر بخش‌های محصول هیچ ماده‌ای برای رقابت وجود نداشت و این بدان معنی است که هر کسی می‌تواند وارد هر بخش شود. اما، یک بند غیرقابل رقابت برای استفاده از نام تجاری وجود دارد.

سخنگوی Hero MotoCorp نیز گفت:

یک تفاهم خانوادگی وجود دارد که همه در خانواده مونجال به خوبی از آن آگاه هستند و همه کارها با همان پارامترهای تفاهم و توافق انجام می‌شوند. این همچنان به‌عنوان یک الگوی توافق‌نامه خانوادگی باقی مانده است. ما به خوبی از حقوق خود آگاه است و مانند همیشه، بر اساس بهترین مشاوره حقوقی به کار خود ادامه می‌دهیم.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در آوریل 2021، Hero MotoCorp برای توسعه باتری قابل تعویض و وسایل‌نقلیه الکتریکی با مارک (Hero (EV برای بازار هند با شرکت “گوگورو” تایوان همکاری کرد. علاوه‌براین، این شرکت در امکانات تحقیق و توسعه خود به‌طور مستقل روی وسایل‌نقلیه الکتریکی کار کرده است.

ظاهرا اولین وسیله‌نقلیه الکتریکی Hero MotoCorp پیش از مارس 2022 با نام تجاری “Hero” به بازار می‌آید. از طرفی ناوین مدیرعامل هیرو الکتریک تهدید به اقدام قانونی برای دفاع از حقوق خود کرده است و گفته که ما نه تنها در مورد روح توافق، بلکه حتی در متن توافق‌نامه بسیار روشن هستیم و هیچ ابهامی در آن وجود ندارد و در مقابل آن‌ها نیز گفته‌اند ما از حقوق خود آگاه هستیم.

قابل ذکر است که در ماه مه، پرونده‌های ثبت علامت تجاری با اداره مالکیت معنوی هند نشان می‌دهد که اسکوتر برقی Gogoro Viva نیز ممکن است به‌زودی به شبه قاره وارد شود.

هیرو الکتریک حدود 13 محصول را در سبد خرید خود دارد و با 42 درصد سهم بازار هیرو الکتریک به بزرگ‌ترین سبد محصولات در بین شرکت‌های دوچرخ برقی تبدیل شده است. این شرکت مستقر در دهلی، برای افزایش ظرفیت تولید خود به بیش از 1 میلیون دستگاه سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.

برای ما جای تعجب بود که Hero MotoCorp اعلام کرد قصد دارد با دو چرخ برقی با نام تجاری هیرو وارد بازار شود.

برای مطالعه اخبار بیشتر از هیرو اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
MoneycontrolRideapartBloombergquintAutocarpro
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا