مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صنعت موتورسیکلت را بسازیم

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محمدعلی نژادیان در سرمقاله شماره 4 مجله صنعت موتورسیکلت نوشت: نبود یک برنامه بلند مدت در صنعت موتورسیکلت باعث شده است که هر چند وقت یک بار شاهد مصوبه‌ها،  قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های جدیدی از سوی سازمان‌های مختلف باشیم که نتیجه این موضوع نیز از بین رفتن آرامش و تمرکز تولیدکنندگان برای برنامه‌ریزی های لازم و ضرروی در امر تولید است.

همچنین نبود یک استراتژی مکتوب کار را به‌جایی رسانده است که تولیدکنندگان و سازمان‌ها در بعضی موارد به‌جای اینکه در کنار یکدیگر باشند، در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند و البته این دعواها و اختلاف‌ها فقط به درون سازمان‌ها ختم نمی‌شود بلکه مسئولان مرتب با مصاحبه‌های یک طرفه باعث تخریب صنعت موتورسیکلت در اذهان می‌شوند. حال وقتی بعضی از مسئولان در مصاحبه با رسانه‌ها جملاتی را بیان می‌کنند که در شان ملت ایران نیست، چه توقعی می‌توان از حل مشکلات تولید و پیشرفت کشور داشت؟! به‌عنوان مثال معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه‌ای بیان داشته است:

«شرکت‌های موتورسیکلت‌سازی دارای نفوذ زیادی در بین برخی نهادها و سازمان‌ها هستند تا بتوانند به بهانه اشتغال و مشکلات اقتصادی به درخواست‌هایشان جامه عمل پوشانده و باعث افزایش آلایندگی شوند».

البته جمله بالا به‌خاطر یک طرح درست مطالعه نشده است که می‌توانست بهتر اجرا شود. قابل ذکر است که طرح جلوگیری از شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری قطعا اقدام پسندیده‌ای بود ولی چنان این طرح با عجله و تحت فشار انجام شد که علاوه بر ایجاد اختلاف بین تولیدکنندگان و سازمان‌ها، باعث شد مابین خود تولیدکنندگان نیز دلخوری و نارحتی‌های بسیاری ایجاد شود. از جمله دو شرکتی که به گفته خود آن‌ها نتوانستند همه موتورسیکلت‌های کاربراتوری خود را شماره‌گذاری کنند. ازاین‌رو، این موضوع باعث شده است که امروز بعد از 3 سال هنوز در رسانه‌ها نسبت به صنعت موتورسیکلت، کم لطفی‌هایی صورت پذیرد و کل صنعت موتورسیکلت را به زیر سوال ببرند. مانند خبرگزاری آنا که به نقل از مسولان محیط زیست تیتر زد:

«صنعت موتورسیکلت کشور، ارزشی برای سلامت مردم قائل نیست/ درخواست موتورسازان وقیحانه است»

همچنین در خبری دیگر نوشته شد:

«لابی‌گری موتورسازان برای نابودی سلامت مردم»

در نتیجه اگر همه این مسائل را کمی عمیق‌تر ببینیم، متوجه خواهیم شد که نبود یک استراتژی مدون و مکتوب باعث همه این آشفتگی‌ها و اختلافات است. حال در همین راستا «مجله صنعت موتورسیکلت» و «پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز» به‌زودی اولین میزگرد تخصصی برای تدوین استراتژی برای صنعت موتورسیکلت ایران را با دعوت از مسئولان، تولیدکنندگان موتورسیکلت و قطعه‌سازان برگزار خواهد کرد تا بلکه بدینوسیله برای صنعت موتورسیکلت ایران شروع جدیدی را شاهد باشیم.

نویسنده: محمدعلی نژادیان

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
موتورسیکلت نیوز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا