مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دعوت مجله صنعت موتورسیکلت برای تدوین استراتژی صنعت موتورسیکلت ایران

بدینوسیله «مجله صنعت موتورسیکلت» و «پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز» جهت برگزاری اولین میزگرد تخصصی با عنوان «تدوین استراتژی برای صنعت موتورسیکلت ایران» از مسئولان محترم دعوت به عمل می‌آورد تا بلکه با یک خرد جمعی بتوانیم در آینده نزدیک، رشد یک صنعت پویا، منظم و رو به پیشرفت را شاهد باشیم.

مزایای تدوین استراتژی برای صنعت موتورسیکلت ایران

صنعت موتورسیکلت می‌تواند صنعتی پویا برای ایران باشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد این حوزه با شرایط و ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند به مثابه یک صنعت دارای قدرت مورد توجه قرار گیرد. ازاین‌رو، یکی از دلایل نارسایی‌ها و کاستی‌های موجود، به‌دلیل نبود یک استراتژی و دورنمای مدون و مکتوب برای این صنعت است:

قابل ذکر است، تدوین یک استراتژی منطقی علاوه بر اینکه باعث رشد و پیشرفت صنعت موتورسیکلت می‌شود، بلکه این صنعت را از گزند آسیب‌های وارده به آن دور کرده و همچنین آسیب‌های متقابل احتمالی صنعت موتورسیکلت بر دیگر امور جامعه، مردم و محیط زیست را بر طرف می‌کند ولی به علت نبود یک استراتژی معین و برنامه راهبردی بلند مدت باعث شد که در سال‌های گذشته، این صنعت هر از گاهی با چالشی جدید مواجه ‌شود و آسیب‌های جدی ببیند.

نکات برجسته‌ای که تدوین استراتژی در پی خواهد داشت عبارت است از:

  • حفظ بقا و موجودیت صنعت موتورسیکلت
  • از بین بردن نقاط ضعف، بعلاوه افزایش نقاط قوت این صنعت
  • رساندن صنعت موتورسیکلت به جایگاه مناسب، در بین صنایع مختلف
  • تعامل سازنده با سازمان‌های مرتبط با صنعت موتورسیکلت
  • جلوگیری از تصمیم‌های ضربتی برای صنعت موتورسیکلت، توسط سازمان‌های مرتبط
  • جلوگیری از ناهماهنگی‌هایی که بعضی اوقات در بین سازمان‌ها، نسبت به صنعت موتورسیکلت وجود دارد
  • ارتقاء سطح کارایی در صنعت، به دلیل مشخص بودن (اهداف، برنامه‌ها، روش‌ها، تهدیدها، فرصت‌ها، منابع، ظرفیت‌ها و…) در استراتژی

همچنین یک استراتژی چند گزینه را مشخص می‌کند که از جمله عبارت است از:

  • چه اهدافی باید محقق شود (کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت)؟
  • بر روی کدام اقدامات، بازارها و محصول‌ها باید تمرکز کرد؟
  • چگونه برای بهره‌برداری از فرصت‌های محیطی و مواجه با تهدیدهای محیطی به منظور کسب یک مزیت رقابتی، منابع تخصیص یابد و چه فعالیت‌هایی انجام گیرد؟

البته در حال حاضر با توجه به انباشت تجربه های خوب و بد پیشین، پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی، ورود نسل جدید به این صنعت و تدوین و اجرای استانداردهای تولید موتورسیکلت توسط سازمان استاندارد ملی ایران شاهد تغییرات مثبت در صنعت موتورسیکلت ایران هستیم.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا