مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سیامک حجت: نیمه دوم سال آینده تولید موتورسیکلت الکتریکی را به‌طور مشترک با شرکت «کارخانجات مخابراتی ایران» آغاز می‌کنیم

در مراسمی تفاهمنامه تولید خودروهای الکتریکی (برقی) بین شرکت‌های خودروسازان جنوب و کارخانجات مخابراتی ایران (سهامی عام)، امضاء و مبادله شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب در این مراسم گفت:اکسیژن اولین خودروی الکتریکی ملی ایران است که تامین انرژی آن با استفاده از یک باطری لیتیوم ۸.۶ کیلوواتی تامین می‌شود و تنها 20 درصد قطعات وابستگی به خارج دارد.

سیامک حجت با اشاره به اینکه با امضای این تفاهم نامه شاهد تحول عظیمی در صنعت خودرو خواهیم بود، افزود: می توان در دولت جدید و با همراهی مجلس، شاهد بازگشت اعتماد مردم به خودروسازان داخلی باشیم.

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب، شیراز را دارای سابقه‌ای طولانی در حوزه صنایع الکترونیک دانست و گفت: شیراز طی سال‌های اخیر و به دلایل متعدد از جایگاه اصلی خود در حوزه صنایع الکترونیک و مخابرات دور شده است.

وی خاطرنشان کرد که در صورت وجود حمایت جدی از این تفاهمنامه، می توان امیدوار بود که شهریور امسال اولین خودروی الکتریکی ملی ایران با نام اکسیژن در شیراز رونمایی شود.

حجت تولید موتورسیلکت الکتریکی را یکی دیگر از برنامه‌ها ذکر و اضافه کرد: تلاش می‌کنیم که نیمه دوم سال آینده تولید موتورسیکلت الکتریکی را به طور مشترک با شرکت آی تی ام سی آغاز کنیم؛ به طوریکه ۱۸۰ قطعه در شرکت itmc تولید خواهد شد و این موضوع زمینه اشتغال بالغ بر 1000 نفر را در شیراز فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت خودروسازان جنوب گفت: طراحی خودروی الکتریکی اکسیژن به گونه ای است که از نظر  مصرف داخل کشور و صادرات بهترین گزینه باشد؛ امیدواریم بتوانیم تحول در صنعت خودرو را از شیراز مهد فرهنگ، علم داشته باشیم.

۸۰ درصد خودروی اکسیژن داخلی است

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران نیز گفت: خوشحالیم این تفاهم نامه بین دو هم استانی منعقد می شود که عزم و اراده جدی در تلاش و همکاری را به دنبال خواهد داشت لذا با سرعت در انجام کار توانایی خودمان را اثبات خواهیم کرد.

روح‌الله نصیری افزود:  ۸۰ درصد قطعات خودرو داخلی است و با ظرفیتی که در کارخانه آی تی ام سی شیراز وجود دارد، می‌توانیم تولید موتورسیکلت برقی را هم در دستور کار قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی وقوع یک انقلاب جدید در صنعت موتورسیکلت ایران/ رقیب جدید این صنعت «علم و دانش» است

مسیر پیشرفت صنعت موتورسیکلت از شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه می‌گذرد/ کاری کنیم با شنیدن نام ایران واژه انصاف به اذهان خطور کند

آیا ساخت موتورسیکلت برقی آسان است؟/ در طراحی محصولات جدید به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نصیری با اشاره به سابقه ۵۰ ساله کارخانجات مخابراتی ایران در زمینه الکترونیک و مکانیک، تاکید کرد: در این کارخانه سعی بر شناسایی نیاز بازار باتوجه به پیشرفت فناوری های نوین جهان بوده و تحقیقات بر اساس نیاز بازار انجام شده است.

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران با بیان اینکه پلتفرمی در iot برای کنترل بار وسایل سرمایشی تولید شده است، گفت: به زودی می توانیم مدل اقتصادی این سامانه کنترلی را در وزارت نیرو تعریف کنیم و قرار داد بزرگی منعقد شود.

به گفته نصیری، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، اینترنت نسل پنجم و… سایر مواردی است که در این کارخانه دنبال می شود و طی پژوهش های صورت گرفته نمونه دستگاه ونتیلاتور با نصف قیمت جهانی که ۱۴ هزار دلار است و را عرضه و تولید کنیم.

تولید خودرو‌های برقی و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به بالا بردن کیفیت خودرو‌ها و کاهش آلودگی هوا گفت: تولید خودرو‌های برقی با کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و افزایش انرژی و کاهش هزینه همراه می‌باشد که برای مردم به صرفه‌تر و در اقتصاد کشور بسیار سودمند خواهد بود.

حمیدرضا ایزدیافزود: با توجه به تکنولوژی و تجهیزات این نوع خودرو‌ها استفاده از خودرو‌های الکتریکی در حوزه‌های حمل و نقل، تجاری و ورزشی بازخورد خوبی داشته و کاربرد آن در صنایع استان به خوبی شکل گرفته است.

رئیس سازمان صمت فارس بیان کرد: خوشبختانه با همکاری مجموعه خودروسازان جنوب فرصت مناسبی فراهم شده تا با کسب تجربه‌های جدید به موقعیت‌های اقتصادی متفاوت‌تر و گسترده تری دست یابیم.او با بیان این که پارسال قرارداد‌های متعددی نیز با سرمایه گذاری‌های مختلف در این راستا منعقد شده ادامه داد:این سازمان با همکاری گروه خودروسازی جنوب در تلاش است تا محصولات مناسب‌تر و ایمن تری را در جهت گسترش و خدمات مطلوب‌تر در اختیار مردم قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه صنعت موتورسیکلت ایران

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایلناایسنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا