مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

کانادا برنامه ممنوعیت فروش وسایل‌نقلیه احتراقی تا سال 2035 را اعلام کرد

پیش از این، کانادا هدف خود را برای ممنوعیت کامل فروش خودروهای احتراقی سبک و کامیون مسافری جدید تا سال 2040 تعیین کرده بود. بنابراین، این جدول زمانی فقط پنج سال تغییر کرده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در تاریخ 29 ژوئن 2021، دولت کانادا رسماً اعلام کرد که تا سال 2035 همه اتومبیل‌های سبک وزن و کامیون‌های مسافربری فروخته شده در کشور را ملزم خواهد کرد.

برای کمک به سهولت این تغییر، کانادا در تلاش است تا زیرساخت شارژ قوی‌تری را در سراسر کشور ایجاد کند و همچنین مشوق‌هایی را برای خرید وسایل‌نقلیه جدید با میزان انتشار صفر فراهم کند.

آژانس دولتی مسئول این سیاست، لیستی از وسایل‌نقلیه با آلایندگی صفر را ارائه داده است که در حال حاضر واجد شرایط مشوق‌های موجود هستند. از 5 ژوئیه 2021، تمام وسایل نقلیه موجود در این لیست کوتاه، اتومبیل هستند که در حال حاضر، هیچ موتورسیکلت یا اسکوتر برقی ذکر نشده است.

فعلا هدف همانطور که نوشته شده است فروش وسایل‌نقلیه جدید است و تاکنون هیچ برنامه‌ای برای وسایل‌نقلیه قدیمی ذکر نشده است.

وزیر محیط زیست جاناتان ویلکینسون در این بیانیه گفت:

ما متعهد هستیم که اهداف فروش وسایل‌نقلیه با آلایندگی صفر در کانادا را با اهداف بلند پروازانه آمریکای شمالی همسو کنیم.

انگلیس سال گذشته اعلام کرد که وسایل‌نقلیه مجهز به سوخت را از سال 2030 ممنوع می‌کند. در حالی که ایالات متحده هنوز تاریخ مشخصی را تعیین نکرده است. کالیفرنیا، بزرگ‌ترین بازار خودروی ایالات متحده، سال گذشته اعلام کرد که از سال 2035 به سمت وسایل‌نقلیه الکتریکی حرکت خواهد کرد و استان کبک کانادا نیز همین هدف را تعیین کرده است.

بریتیش کلمبیا در حال حذف تدریجی اتومبیل‌ها و کامیون‌های مجهز به سوخت است که در سال 2040 ممنوعیت کامل برای آن اعمال می‌شود.

ویلکینسون افزود:

ما با ایالات متحده همکاری خواهیم کرد تا مقررات بهره‌وری سوخت را هماهنگ کنیم و در حال تخفیف برای مصرف‌کنندگان، ایستگاه‌های شارژ، تخفیف مالیات مشاغل و هزینه‌های انتقال صنعت هستیم.

ترودو 49 ساله متعهد شده است كه كانادا، دومین كشور بزرگ از نظر وسعت زمین در جهان را در مسیری برای انتشار صفر تا سال 2050 قرار دهد.

کیت بروکس، مدیر برنامه‌های گروه دفاع از محیط زیست، که از این اقدام استقبال می کند، گفت:

تنها 3.5 درصد از وسایل‌نقلیه‌ای که اکنون در کانادا به فروش می‌رسند برقی هستند و دولت برای حمایت از بازار وسایل‌نقلیه با آلاینده‌های صفر نیاز به اقدامات بیشتری دارد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
RideapartCanadaFlickrReuters
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا