مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

زونتس با رونمایی از قوای محرکه 3 سیلندر همه را شگفت‌زده کرد/ رقیب جدید برای بنللی و ام‌وی آگوستا در راه است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سازنده چینی موتورسیکلت زونتس به موتورسیکلت‌های با ظرفیت کم معروف است. اما، در مارس سال 2020، گزارشی نشان داد که شرکت مدتی است نگاه خود را به یک پیشرانه سه سیلندر متمرکز کرده است. قابل ذکر است که پس از آماده‌سازی سه سیلندر بنللی برای GT 1200 جدید، این دومین موتور تولید شده در چین با این تقسیم است.

این برند اخیراً ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی چین منتشر کرده و در آن اجزای پیشرانه مانند میل بادامک، میل لنگ و سیلندرها را برجسته می‌کند. که مشخص‌ترین اطلاعات نشان داده شده آن نسبت تراکم 13.5:1 است. به بیان بهتر، «ام‌وی آگوستا اف3» دارای نسبت تراکم 13.3:1 و قدرت 148 اسب بخار است، «تریومف آر3» با نسبت تراکم 12.54:1 و 121 اسب بخار است و «یاماها ام‌تی 09» دارای نسبت تراکم 11.5:1 و 117 اسب بخار قدرت دارد.

اگر زونتس پیشرانه جدید را به عنوان پیکربندی 800 سی‌سی منتشر کند، می‌توانیم شاهد قدرت و عملکرد آن با ام‌وی آگوستا باشیم.

با این حال، شایعات متعدد شامل نسخه‌های 800 و 1000 سی‌سی هستند. اگر این مارک تصمیم بگیرد که با استفاده از پیشرانه جدید، بخش‌های متوسط ​​و سنگین وزن را طی کند، حتی می‌توان انواع مختلف بیشتری را در هر گروه مشاهده کرد. پلت فرم 310 فعلی زونتس شامل چند مدل است. اگر آن‌ها همین طرح را برای موتورسیکلت‌های سه سیلندر اعمال کنند، این مارک می‌تواند طیف کاملی را برای مرحله بین‌المللی آماده کند.

در حالی که زونتس یک بازو در بازار چین است. اما فقط مدل‌های منتخب را در انگلیس و آفریقای جنوبی به فروش می‌رساند. البته، موتورسیکلت‌هایی با ظرفیت بیشتر، برای سایر مناطق اروپا و آمریکای شمالی نیز مناسب خواهد بود.

در حال حاضر زونتس به اولین مدلی که با این پیشرانه سه سیلندر تولید خواهد کرد اشاره نکرده است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
MotoRideapartBennetts
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا