مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سال 2021 صنعت موتورسیکلت مکزیک در سه ماهه اول با رشد مواجه شد/ 70 درصد از سهم بازار یک میلیون دستگاهی در دست تولیدکننده محلی ایتالیکا

بازار دوچرخ مکزیک در دهه گذشته یکی از بهترین بازارهای جهان بوده است و کویید 19 باعث افزایش فروش موتورسیکلت شده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، مکزیک در میان 15 اقتصاد بزرگ جهان قرار دارد و دومین اقتصاد بزرگ در آمریکای لاتین است. این کشور وابستگی زیادی به ایالات متحده، بزرگ‌ترین شریک تجاری خود و مقصد نزدیک به 80 درصد از صادرات آن دارد.

طبق اعلام صندوق بین‌المللی پول، به‌دلیل شیوع کویید 19، تولید ناخالص داخلی در سال 2020 به میزان 8.2 درصد کاهش داشت. با این حال، انتظار می‌رود این کشور در سال‌های آینده بهبود یابد. زیرا پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول در آوریل امسال رشد 5 درصدی را برای سال 2021 و 3 درصدی را برای 2022 پیش‌بینی کرده که البته منوط به بهبود اقتصاد جهانی پس از همه‌گیری کرونا است.

اکنون با فروش 324 هزار دستگاه در سه ماهه اول، میزان 26.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته و 23.7 درصد نسبت به سال 2019، دوباره در حال رونق است. رهبر بازار بار دیگر «ایتالیکا» با بیش از 70 درصد از سهم بازار پیشتاز است و پس از آن (هوندا، ونتو و کارابلا) قرار گرفتند.

در سال 2020 ایتالیکا غولی با بیش از 750 هزار دستگاه تولید سالانه بر بازار موتورسیکلت مکزیک تسلط داشت. طی دهه گذشته، صنعت موتورسیکلت در مکزیک از سطح بسیار کم، بالا رفت و به یکی از بزرگ‌ترین در جهان و به یکی از معدود فروش‌های بیش از 1 میلیون دستگاه سالانه تبدیل شد.

رشد بازار موتورسیکلت مکزیک با رشد برجسته تولیدکنندگان داخلی و به رهبری ایتالیکا، ارتباط داشت. در این بازار مارک‌های محلی بیش از 85 درصد از فروش را نشان می‌دهد، مارک های ژاپنی تسلط ندارند و مارک‌های برتر با حاشیه کمتر از 2 درصد از سهم بازار در حال فعالیت‌اند.

سال 2020 تقریباً در کل آمریکای لاتین سخت بود، اما پس از مشکلاتی که در سه ماهه دوم یافت شد، فروش در نیمه دوم سال بهبود یافت. در پایان سال بار دیگر در سومین دوره متوالی بالاتر از 1 میلیون دستگاه، با 1 میلیون و 80 هزار دستگاه (+3٪) مثبت بود که عمدتا به لطف عملکرد عالی ایتالیکا است. با این حال، ایتالیکا تنها تولیدکننده محلی نیست، زیرا مارک‌های محلی دیگری مانند کاراولا و ونتو در مکزیک تولید می‌شوند.

به همراه رهبر بازار، حتی باجاج هندی نیز به لطف کارخانه جدید محلی در حمایت از بازار سهیم شد و حضور در بازار را به سرعت گسترش داد. کارخانه جدید در لرما، ایالت مکزیک ظرفیت 50 هزار دستگاه در سال را دارد که می‌تواند در مدت 5 سال دو برابر شود تا مکزیک و سایر بازارهای آمریکای مرکزی را تأمین کند.

باجاج اولین تولید کننده خارجی نخواهد بود که در مکزیک تولید می‌کند. موتور هوندا در کارخانه گوادالاخارا ظرفیت تولید 100 هزار دستگاه را دارد که در سال 1985 افتتاح شد و تولید اصلی آن متمرکز بر مدل‌های GL150، CGL125، XR150L، DIO، CB190R است.

واقعیت اصلی سال 2020، معرفی استاندارد سطح آلایندگی یورو 4 بود که باعث کاهش شکاف فناوری نسبت به پیشرفته‌ترین کشورها می‌شود (اروپا در مرحله یورو 5 قرار دارد) و همچنین ایجاد فرصت برای تولیدکنندگان داخلی برای بهبود فناوری و صادرات به کشورهای اطراف خود است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا