مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی صنعت موتورسیکلت ایتالیا در سه ماهه اول 2021/ رشد فروش بنللی در ایتالیا به 150 درصد رسید

به گزارش موتورسیکلت نیوز، فروش سه ماهه 43.5 درصد نسبت به سال 2020 و همچنین 11.6 درصد نسبت به سال 2019 رشد کرده است. هوندا رهبر بازار است، اما پیاجیو، بنلی و فانتیک موتور در کل رونق گرفتند.

بازار موتورسیکلت ایتالیا از نظر تقاضای جدید برای تحرک شخصی (به دلیل شیوع ویروس کرونا) شکل خوبی دارد.

سطح بالای ثبت نام گزارش شده در فصل چهارم 2020، مربوط به فشار تولیدکنندگان برای فروش حجم بالایی از مدل‌های یورو 4 بود. زیرا از ژانویه 2021قابل فروش نیستند. در نتیجه این موضوع باعث شد که سال جدید در ژانویه و فوریه زیر سطح فروش سال قبل باشد. با این حال در مارس فروش رونق گرفت و سه ماهه اول خیلی خوب تمام شد.

فروش با تعداد 67.576 دستگاه، به وضوح بهتر از سال قبل بود ، زمانی که دوره قفل با افزایش 43.5 درصدی، فروش را در اواسط مارس مسدود کرد.

رهبر بازار مجدداً هوندا با فروش13.935 دستگاه (+56.5٪) و سپس پیاجیو با تعداد 11.526 دستگاه (+90.7%) و سوم یاماها با تعداد 6.333 دستگاه (+42.7%) قرار دارند.

سه شرکت که در سه ماهه اول 2021 عملکرد برجسته‌ای داشتند عبارتند از:

1- بنللی (+149%)

2- بی‌ام‌و (+49%)

3- فانتیک موتور (+65.5%)

صنعت اسکوتر و موتورسیکلت ایتالیا در سال ۲۰۲۰ به دنبال گزارش ضررهای شدید در مارس و آوریل، بازار برای بقیه سال بهبود یافت، در حالی که نتوانست با حجم سال 2019 مطابقت داشته باشد. در واقع صنعت دوچرخ ایتالیا سال گذشته اولین سقوط پس از ۵ سال رشد بدون وقفه را در پی داشت. با این حال فروش سال گذشته با تعداد ۲۴۶٫۴۸۴ دستگاه فقط ۵٫۳ درصد نسبت به سال 2019 کاهش داشت.

اگرچه فعالیت‌های اقتصادی در ایتالیا به دلیل تعطیل شدن در کل چهار فصل خسارت دیده است. اما، این صنعت با رشد سریع فعالیت‌های آنلاین توانست رابطه بین فروشندگان و مشتریان را حفظ کند و حتی سه ماهه آخر نیز نسبت به دوره گزارش شده سال‌های قبل بهتر بود.

در حقیقت، دلیل اصلی تخفیف‌های شدید ارائه شده برای اتمام مدل های یورو 4 بود که توسط تعداد کمی از مارک‌های تجاری مانند پژو، فانتیک موتور، کاواساکی و بنللی قبل از ضرب الاجل 1 ژانویه 2021 برای این مدل‌ها و معرفی یورو 5 اعمال شده بود.

در سال 2020 رقابت بین تولیدکنندگان دوباره توسط هوندا ژاپنی با فروش 46.677 دستگاه (-14.7٪) پیش از پیاجیو با 38.064 دستگاه (-10.8٪) و یاماها با 27.220 دستگاه (+ 3.0٪) بود.

با نگاهی به بخش‌های در حال ظهور مدل‌های الکتریکی، بهترین فروش سال گذشته Silence بود که 2020 به بازار عرضه شده است و با فروش 2.972، بسیار بالاتر از رهبر سابق، Askoll ایتالیایی با 2.770 دستگاه (14.7٪ +) بود و همچنین NIU چینی با 1.712 دستگاه (+ 91.9 +) که اخیراً راه‌اندازی شده است.

برای مطالعه اخبار بیشتر از صنعت دوچرخ ایتالیا اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا