مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ورود موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی به کشور آزاد شد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، رامین افشاری مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سفر با وسایط نقلیه موتوری به عنوان یکی از عناصر‌گردشگری، طرفداران زیادی در جهان دارد، گفت: پیش از این و در‌ پی صدور بخشنامه‌هایی از سوی پلیس راهور ناجا و گمرک جمهوری اسلامی ایران، ورود موقت موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی ‌گردشگران خارجی به‌ کشور ممنوع اعلام شده بود.

او تصریح کرد: این امر غافلگیری و نارضایتی گردشگران و کلوپ‌های اتومبیلرانی و جهانگردی‌ سایر کشورها، کاهش ورود رالی‌ تورهای موتورسیکلت‌سواران خارجی و همچنین وارد آمدن آسیب‌های مادی و معنوی بر پیکره صنعت گردشگری کشور را به دنبال داشت.

افشاری کمک به تسهیل در تردد بین‌المللی وسایط نقلیه ‌گردشگران خارجی را جزو وظایف ذاتی و اصلی کلوپ‌های جهانگردی و اتومبیلرنی در دنیا برشمرد و اظهار داشت: با توجه به این وظیفه و پیرو دستور دکتر علی اصغر مونسان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص رفع این ممنوعیت و کمک به رونق صنعت گردشگری کشور، اقدامات لازم برای رفع این مشکل و ورود موقت موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی‌گردشگران در اسرع‌وقت و با جدیت دنبال شد.

افشاری افزود: پیگیری نامه‌های دکتر مونسان به معاون محترم اول رئیس جمهور، وزیر محترم کشور و رییس محترم شورای امنیت‌ کشور، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و برگزاری چندین جلسه با مدیران نهادهای مذکور از جمله اقدامات کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای رفع این ممنوعیت‌ها بوده است.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات به عمل آمده مثمر ثمر واقع شد و طی بخشنامه‌‌هایی از طرف رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا و مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه‌ گمرک جمهوری اسلامی ایران، ورود و تردد موقت موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی گردشگران خارجی به کشورمان، بلامانع اعلام شد.

او خاطرنشان کرد: به موازات تلاش برای لغو ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ گردشگران با همکاری و هماهنگی‌های انجام شده از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، تور موتورسواران کشورهای ایتالیا، پاکستان و فرانسه با ملیت‌های مختلف، وارد ایران شدند و از جاذبه‌های گردشگری کشورمان بازدید کردند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا