آمار جهانی فروش موتورسیکلت در سال ۲۰۲۰/ پیش‌بینی آینده صنعت موتورسیکلت جهان

به گزارش موتورسیکلت نیوز، طی دهه گذشته صنعت موتورسیکلت جهان تحت تاثیر بسیاری از عوامل پیشرفت کرد.

بازار جهانی با تکامل «بازارهای جدید» مانند هند، چین، فیلیپین، پاکستان، مکزیک و چندین کشور کوچک‌تر در آمریکای مرکزی و جنوبی یا آسیای جنوب شرقی رشد کرد.

همچنین «بازارهای قدیمی» مانند آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن، کره، استرالیا، که از دوچرخ‌ها برای تحرک شهری یا اوقات فراغت استفاده می‌کنند، پس ازکاهش بیشتر حجم بازار در مقایسه با ۲۰ سال پیش، به‌طور متوسط رو به افول بود.

عواملی که صنعت موتورسیکلت را در کشورهای اصلی اصلاح کرده است:

  1. معرفی قوانین ایمنی
  2. استانداردهای جدید انتشار و سیاست‌های مربوط به دوچرخ‌های الکتریکی

در بازارهای نوظهور، سطح متوسط قیمت بسیار کمتر از بازارهای قدیمی است و نسبت به افزایش قیمت بسیار حساس هستند. استانداردهای جدید یعنی بالا رفتن هزینه‌های تولید که با افزایش قیمت برای مشتریان همراه بود. این افزایش قیمت در اندونزی (۲۰۱۴) و پس از آن در هند (۲۰۱۸) و سایر کشورها… قابل توجه بوده است.

قوانین جدید، بازار چین بزرگ‌ترین بازار جهان را دگرگون کرده است. در سال ۲۰۱۵ دولت تصمیم گرفت صنعت را از ICE به EV تبدیل کند و در چندین مرکز مهم شهری دارای ترافیک، دوچرخ‌های موتوری را ممنوع کرد. البته استانداردهای جدید انتشار و یارانه‌ها پس از سال ۲۰۱۸ بازار را بیشتر تکامل بخشید.

صنعت موتورسیکلت جهان در دوران کوئید۱۹

در محیط جدید ایجاد شده توسط شیوع این ویروس جهانی، صنعت موتورسیکلت تأثیر منفی کوتاه مدت گزارش کرد که عمدتا در نیمه اول سال ۲۰۲۰ و هنگامی که تعطیلی در تولید و توزیع را شاهد بودیم.

با این حال، مزایایی بیش از خسارت با دو روند جدید در جهان وجود دارد:

  1. تقاضای زیاد برای تحرک شخصی
  2. افزایش محسوس آگاهی برای محیط زیست در بین دولت‌ها، نهادها و مردم

در نتیجه، با شروع فروش شدید در چندین کشور و با چشم انداز درخشان برای سال‌های آینده، از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ صنعت جهانی موتورسیکلت راهی جدید را در پیش گرفته است.

فروش جهانی در سال ۲۰۲۰ تعداد ۵۶ میلیون و پانصد هزار دستگاه بوده است که ۱۴ درصد نسبت به سال قبل افت داشت و بیش از ۹ میلیون دستگاه از دست داد که عمدتا به دلیل سقوط آمار در چند کشور برتر بود. مانند: هند (-۵ میلیون)، اندونزی (-۲٫۹ میلیون) ، فیلیپین (-۰٫۷ میلیون)، ویتنام (-۰٫۵ میلیون).

در این کشورها صنعت موتورسیکلت بسیار مهم است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند ۲۰۲۲-۲۰۲۱ بهبود خوبی ایجاد خواهد شد و سایر کشورهای جهان نیز روند مثبت را حفظ می کنند.

همچنین معرفی قوانین، مشوق‌ها و یارانه‌های دوچرخ الکتریکی از تحول بازار در بقیه این دهه پشتیبانی می‌کند.

در واقع بازار به دو نیم شده است، چین دارای دوچرخ الکتریکی (البته بدون در نظر گرفتن دوچرخه‌های الکترونیکی) در حال حاضر بیش از نیمی از صنعت را نشان می‌دهد و در بقیه بخش‌های دوچرخ‌های الکتریکی جهان مانند تایوان، با معافیت‌های کم همچنان در حاشیه‌ است.

اکنون، ما به راحتی می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که نه تنها بازارها از مسیر چینی پیروی می‌کنند، بلکه حتی تولیدکنندگان چینی وسایل‌نقلیه برقی نیز رقابت جهانی را متزلزل خواهند کرد. ازاین‌رو، از نظر دانش، فناوری و سبد محصولات دارای یک مزیت بزرگ هستند. قابل ذکر است که کمپانی Yadea که وسایل‌نقلیه الکتریکی تولید می‌کند در سال ۲۰۲۰ مقام دوم را در جهان کسب کرد.

مدیران ارشد در صنعت موتورسیکلت جهان باید امروز سوالات مهم را پاسخ دهند؟

  • چه چیزی تولید کنیم؟
  • از کدام کشورها تهیه کنیم؟
  • با کدام حجم‌ها؟
  • چگونه می‌توان تولید کوتاه مدت موجود را توزیع کرد؟
  • چگونه می‌توان از شبکه توزیع در صورت کم بودن پول نقد پشتیبانی کرد؟
  • آیا بخش دوچرخ‌های الکتریکی رونق یا سقوط خواهد داشت؟
  • بازیکنان موتورسیکلت در سال ۲۰۲۱ به بعد با چه چالش‌هایی روبرو می‌شوند؟
  • چه زمانی تقاضا به سطح ۲۰۱۹ باز خواهد گشت؟
  • آیا شیوع کرونا، ساختار و پویایی صنعت را برای همیشه تغییر می‌دهد؟

برای کمک به یافتن بهترین پاسخ‌ها، با توجه به تأثیر مخرب کوئید۱۹ و با در نظر گرفتن طیف گسترده‌ای از عوامل و پیش‌بینی توسعه بازار برای دوره ۲۰۲۵-۲۰۲۰ بر اساس اثرات سه شاخص یعنی شاخص روند پایه (چشم‌انداز قبل از کوئید۱۹)، شاخص فاجعه کوئید۱۹ (تأثیر اقدامات ضد کوئید۱۹) و شاخص مسیر بازیابی (تأثیر اقتصادی بر بخش صنعت موتورسیکلت) ما در حال بررسی و توضیح روند بازار موتورسیکلت‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید:

آمار فروش جهانى موتورسیکلت در سال ٢٠١٩/ وضعیت جهانى صنعت موتورسیکلت در پسا کرونا

آمار تولید موتورسیکلت ایران در سال ۱۳۹۹/ تحلیل صنعت موتورسیکلت کشور

انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا آمار تفصیلی سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد

بررسی صنعت موتورسیکلت اروپا در سال ۲۰۲۰/ کی‌تی‌ام مثبت درخشید

بررسی وضعیت فروش موتورسیکلت برقی در اروپا طی سال ۲۰۲۰/ فروش از B2B به B2C در حال تغییر است

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا