مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی وضعیت فروش موتورسیکلت برقی در اروپا طی سال 2020/ فروش از B2B به B2C در حال تغییر است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، فروش قاره‌ای (28 کشور از جمله انگلستان) حدود 75،000 دستگاه بوده که در واقع 22،6 درصد افزایش داشته است، اگرچه فروش در فرانسه و اسپانیا کاهش یافت.

بازار اسکوتر الکتریکی اروپا در سال 2020

همان‌طور که مشاهده کرده‌اید، یکی از تأثیرات کوئید19 در اروپا افزایش تقاضای حمل‌و‌نقل فردی بود. تقریباً همه بازارهای دوچرخ‌ اروپا پس از تعطیلی بهار سریع بهبود می‌یابند. تقاضا برای اسکوتر برقی نیز بسیار زیاد است.

بازار به‌دلیل افت شدید اقتصادی در دوره تعطیلی‌ها دچار مشکل شده و هنوز هم مشکل دارد و این در گزارش‌های بازار اسپانیا و فرانسه منعکس است. با این حال، حتی با اینکه حمایت از مشوق‌های محلی و ملی، تقاضا را از B2B به B2C تغییر داد. مصرف کنندگان نهایی (محصولات مختلف، هوشمند، سبک، با یک باتری قابل شارژ قابل جدا شدن و با قیمت رقابتی) را درخواست می‌کنند. در واقع بسیاری از محصولات موجود در بازار با این ویژگی‌ها مطابقت ندارند. با این نتیجه که اکثر مصرف‌کنندگان در پایان مراحل خرید هنوز تصمیم به خرید یک وسیله‌نقلیه سنتی ICE می‌گیرند. اما با همه این اوصاف بازار در حال رشد است.

میراث جهانی اسکوتر و موتورسیکلت الکتریکی اروپا

بازار هنوز در ابتدای راه است و تاکنون توسعه کاملاً در اختیار شرکت‌های نوپا بوده است. بازیکنان بزرگی مانند ژاپنی‌ها، کره‌ای‌ها و مارک‌های مطرح اروپایی منتظر سرمایه گذاری در این زمینه بوده‌اند. مدل‌های الکتریکی معرفی شده توسط مارک‌های معروف بیشتر از اینکه برای فروش واقعی باشد، یک تمرین برای شو تجاری است.

اولین اسکوترهای الکتریکی بیش از ده سال پیش در اروپا معرفی شدند. اما امروزه بیشتر مارک‌های پیشگام کمتر در این تجارت فعالیت می‌کنند.

اولین قله توسط بازار در سال 2012 با 19.000 فروش در سطح اروپا (EU28) به‌دست آمد که 1.22 درصد از بازار دو چرخ قاره را نشان می‌داد. اما پس از آن فروش تنها با 11.150 دستگاه تا دو سال بعد (به 0.87 درصد از کل فروش) کاهش یافت. این قبل از شروع مرحله دوم، که تقریباً با بازیکنان جدید، شرکت‌های تازه تاسیس و پول نقد جدید بود.

در مرحله دوم، این فن‌آوری کمی بیشتر توضیح داده شد و تولیدکنندگان واقعیت موجود در مورد رویای فروش اسکوتر الکتریکی را برای بهبود پوشش مسافت پیموده شده، کاهش زمان شارژ باتری بیش از همه بهبود بخشیدند. در حقیقت محدودیت‌های مرحله اول عمدتا مربوط به کیفیت پایین باتری بود و خرید یک اسکوتر الکتریکی معمولاً از نظر هزینه برای مشتری و استفاده از آن در طی 24 ماه یک تجربه افتضاح بود.

در همین زمان، معرفی مقررات جدید در اروپا از نظر ایمنی (استاندارد ABS از سال 2017، پذیرش Euro3 از سال 2017 و سایر موارد) سناریوی رقابتی را تغییر داد تا توسعه محصول را در اولویت قرار دهند.

مرحله سوم در سال 2018-2017 آغاز شد، زمانی که حتی مارک‌های غیراروپایی به بازار اروپا نزدیک شدند. با یک تجربه بزرگ در چین (Niu و Super Soco و Gogoro ) فروش شتاب گرفت و این بخش رکورد 61.629 دستگاه در سال 2019 را ایجاد کرد.

حال بازار متمرکزتر شده و تعداد کمی از مارک‌ها فروش را کنترل می‌کنند. در واقع 5 تولیدکننده برتر (Niu Silence ،Askoll ،Super Soco و Govecs) 44.5 درصد از بازار را کنترل می کنند.

سردرگمی درباره اصطلاحات وسایل نقلیه برقی دوچرخ

اصطلاحات اسکوتر برقی (electric-scooter) کاملاً مشهور است ولی با جستجو در وب در سراسر جهان با اشاره به مدل‌های (e-kick ،e-bicycles و electric moped) نیز بعضا استفاده می‌شود.

در واقع اگر به وسایل‌نقلیه مشابه وسپا فکر می‌کنید، این تنها موردی است که از اصطلاح اسکوتر استفاده می‌شود.

بر اساس این سردرگمی بزرگ، وسایل‌نقلیه الکتریکی فروخته شده توسط مارک‌هایی مانند Lime یا Segway در میان اسکوترها در نظر گرفته شده‌اند. در حالی که آن‌ها وسیله‌نقلیه متفاوتی را نشان می‌دهند، مانند مسافر ایستاده است، با اندازه کوچک و پوشش برای مسافت کم و قیمت مقرون به صرفه، در حالی که قیمت واقعی اسکوترهای برقی بیش از 10 برابر است.

پس ما بازار اسکوتر و موتورسیکلت را دنبال می‌کنیم و هرگونه مدل‌های e-kick را از داده‌های خود حذف می‌کنیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا